Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Jaha, så var det måndag igen

Publicerad 2010-10-18 10:00:05 i Allmänt

Som du kanske har förstått är jag ledig på måndagar denna termin, det är lyx! Tyvärr är det mest städning på agendan, men lite annat hinns förstås med också. Bla tragglar vi vidare med vittringsapporteringen, har bytt strategi och har en med lukt i ena handen och en ”luktfri” i andra, belönar när hon luktar på rätt. Verkar funka ganska bra, nästa steg är att lägga de två på golvet, för jag har börjat köra det inne, Piluttan är lugnare då. Däremot undrar jag hur det nu är med luktfria pinnar. Så luktfria tror jag inte att de är, någon gång har ju någon hanterat dem. Mannen berättade att detta är ett problem när man kör ID-sök, rören som varit preparerade uppvärms, kokas m m, men dofter finns kvar. Man blir fascinerad av våra vovvars näsa.


Å den svarte då… Ja hon har lyckats igen, fick för mig att jag skulle sticka, å ja, den lilla hunden fick tag på hela påsen med garn och innan jag hann fram var hela hunden intrasslad i garn. Tre nystan är bara att kasta, mannen ville inte trassla upp… Å så har vi haft utvecklingssamtal Qaxa och jag också, angående huruvida man får äta höns. Nu verkar det som den lilla har lyssnat på sin mamma, inga hönsmord i helgen!  Å angående liten har vi fått samtal angående storleken på Q:arna, ja det blir nog så att hela kullen blir små, men du vet väl vad man säger om storleken…


Ha det gott!

Kennelmamman


”S
jömannen ber inte om medvind, han lär sig segla.” Gustaf Lindborg

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2010-10-18 14:44:49

Bara dom blir djävligt snabba menar du ;) ?

Postat av: Ami & Qvittra

Publicerad 2010-10-19 12:26:39

Ler åt Qaxas bravader. Det är nog roligare att höra om dem än att vara med :)



Qvittra tog metallapporten igår - grymt kul!!

Postat av: Kats

Publicerad 2010-10-21 16:32:58

Ha ha du är för rolig... utvecklingssamtal.. sicken liten buse du har :D

Otroligt vilket luktsinne de har.

Hur som helst, ang vittringen så i elit så tar ju tävlingsledaren i apporterna så de doftar ju de också. Men de ska ju lära sig att det är din doft och ingen annans. Klart de neutrala pinnarna också doftar lite och har man dom inne i huset så blir det ju hemma vittring så klart. Man får byta ofta...

jag kör alltid med nya pinnar och "de gammla" ligger alltid ute ett bra tag innan jag kör med dom igen. Men helt klart finns det vittring kvar... Oj nu var det svammel på hög nivå...

Postat av: Kerstin E

Publicerad 2010-10-22 07:26:49

Morron! Apropå vittringen, nu finns ju mkt löv, ja under snön just nu! Men jag gömmer en pinne med min doft i under löven för att lära in kommandot! Verkar funka bra iaf på JumJum!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela