Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Väntans tider…

Publicerad 2016-04-23 10:28:14 i Allmänt

Vi väntar och väntar!

Inte helt lätt att vara uppfödare, ständig oro. Oro för att hunden blivit dräktig, oro för att man ska få valpköpare, oro för att man ska få bra valpköpare, oro för att det ska bli valpar till alla bra valpköpare som beställt valp, oro över att hunden går tom, oro över att födseln ska gå bra, oro över att valparna ska vara friska, oro över att valparna ska bli bra, oro över att valpköparna ska bli nöjda, ja ni fattar!

 I går kväll var Cickan inne i valphagen och bäddade lite, så oroliga mamman sätter sig snällt i valplådan med hunden och väntar och är orolig… När klockan passerat 02.00 ger jag upp och går och lägger mig i gästsängen bredvid valphagen, då hoppar Cickan upp i sängen och somnar fint, inte jag… jag oroar mig… Nåja det är väl bara vänta och se.

Nu går hon runt i trädgården och letar bo, å då kan man ju oroa sig över det ;) Idag är det 64 dygn räknat efter första parningen, 61 dygn om man räknar på sista parningen. Så ja, det är väl inte så mycket annat att göra än att vänta och fortsätta att oroa sig… ;)

Fortsättning följer…

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-23 13:01:32

Tålamod 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela