Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Grönbete

Publicerad 2010-05-01 18:44:08 i Allmänt

 

Idag har alla valparna varit på grönbete, full rulle på stora gräsmattan, nu ligger de här i valplådan trötta och nöjda. Annars lunkar livet på, besök (idag har vi haft besök av Leas ”mamma”, gissa om hon blev glad?), göra rent valplådan, ge valpar mat, gosa med valpar, ta hand om vuxna hundar osv osv

 
Quta

Quick

Qalle flirtar

Qurre

Vi har tränat lite och det är så nyttigt för både Pilutta och mig att någon utomstående tittar på och granskar oss på lydnaden, tränar adlelses för mycket själv. Jag tycker bäst om att träna lydnad själv (går bäst då, *asg*) Jag tycker fortfarande det är lite jobbigt när man blir ”granskad” efter 36 år på lydnadsplanen (hm, kan det vara möjligt, är ju bara 29 ;)) men det är nyttig, måste göra det oftare! Det går bättre när jag tävlar, då infinner sig en helt annan känsla hos mig, är inte det konstigt?

 

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Mirjam

Publicerad 2010-05-01 21:03:03

Tränar också lydnad alldeles för mycket själv. Nu mkt pga tidsbrist, men annars även för att det kan vara lite halvjobbigt att bli granskad. Men så nyttigt som sagt!!



Smälter när jag ser valpbilderna, himla tur att de är borta innan vi kommer upp ;).

Kram

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-05-01 21:56:20

Det såg fint ut och det kommer gå jätte bra:)! Haha Kerstin du har inte sett mig på lydnadsplanen ännu...då kommer du ha en massa och säga:)! Men oroa dig inte du kommer få hjälpa mig lite till sommaren då Leah är i form:)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela