Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Det som inte fick hända

Publicerad 2010-05-08 14:46:51 i Allmänt

Lugn, inget har hänt någon av valparna, däremot var Pilutta och jag och tävlade akl idag. Å schäfertiken bredvid henne på platsliggningen går upp och hoppar på Pila. Pila reser sig och gör ett gruff, men svarar inte upp på slagsmålsinviten. När schäfern är omhändertagen sätter sig Phila på den platsen hon skulle ha legat. Vi fick ju lägga om, men jag HATAR sådana situationer, kan ju inte påstå att jag var i harmoni när vi skulle gå lydnaden direkt…(skakade som ett asplöv) med tanke på omständigheterna är jag jättenöjd med Philas uppförande och prestationer, trots att vi missade uppflyttning, det är inte så viktigt idag, huvudsaken att hunden inte tog skada av incidenten. Vi tar nya tag!

 

Valparna växer och frodas och jag får fler och fler blåmärken och sår på armar och ben… Häromdagen hoppade en av valparna upp och bet mig ordentligt i rumpan när jag torkade bajs (det finns ju lite att bita i…) så nu har jag ett stort blåmärke där också. En av tikarna tar sig ur valplådan hela tiden, ingen idé att sätta in henne där längre, hon bor utanför i sällskap av någon av de andra valparna.

 
Qina

Qalle

Quick

Quta

Quris

Qurry

Qurre

Lite bilder på var och an av valparna (kvalitén på vissa är väl sådär…) inte så lätt att få bra bilder längre, de små liven är ju inte direkt stilla…

Ha det gott!

Kennelmamman

 

När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.
Källa: Nalle Puh

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2010-05-08 17:00:34

Ja ja, nu blev det ju som det blev - fast det var förbaskat tråkigt! Gissar att ni tar nya tag du och Phila. Ses i morrn !

Postat av: Carina o Philler

Publicerad 2010-05-09 11:27:58

Tråkigt när sånt händer, men skönt att hon ändå klarade att ligga platsen igen :)

Kul att det ändå kändes bra,och alltid roligt att få höra att det såg trevligt ut:)Ibland kan man ju få den härliga känslan även om man inte blir uppflyttad.

Lycka till till nästa tävling!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela