Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Nu håller vi tummarna

Publicerad 2010-01-14 17:09:25 i Allmänt

Pelle är i Norge och ska para Leah, så nu är jag gräsänka. Hoppas det går lite fortare denna parning än det gjorde förra gången. Råhult i all ära, men en vecka där är lite mycket…


I går tyckte jag att hundarna kunde dra mig på sparken, men de tyckte inte hundarna! Phila ville bara döda sparken och Nadja sprang omkring och hoppade och studsade, så det var bara att sparka spark själv…


Idag har lillstumpa och jag haft ett utvecklingssamtal, vi har lite skilda meningar om huruvida damen behöver lyssna på sin mamma eller ej, *suck*. Stöddar på de andra hundarna gör hon också, så nu är det väl den berömda könsmognadsperioden som är på g, eller så kan det vara löp. Nåja, jag är bra på utvecklingssamtal så det ska nog ordna sig!


vinterskrud


Philafila med den obligatoriska ”jättepinnen”


Nya fina fönster

Ha det gott!

Kennelmamman


PS: Tack alla ni som gett uppmuntrande kommentarer i gästboken och här i bloggen, det värmer!

Det finns ingen så fattig att han inte kan hjälpa och ingen så rik att han inte behöver hjälp!

Kommentarer

Postat av: Lena o Atte

Publicerad 2010-01-14 20:10:00

LYCKA TILL med parningen!

Hoppas allt går bra och att det blir många "mallemonster"!



Det är klart att du ska fortsätta att blogga,de är "bara" avundsjuka, men visst är det tråkigt!

Kram Lena

Postat av: Christer

Publicerad 2010-01-14 20:51:48

Gillar "jättepinnen" :-)

Är det allt en "mallenutt" orkar med? (hukar mig)

Postat av: Helena

Publicerad 2010-01-14 21:48:54

Akta dig så du inte får jättepinnen i knävecket!! Verkligen kul med parningen. Ser fram emot många små Mallemonster! Måste skriva också att jag håller tummarna för att Phila väntar lite med löpet eftersom hon var så knepig sist. Nu är hon ju på G!!! Ses på Söndag ;o)

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-01-15 09:24:28

Vilka fina bilder på Spethult i vinterskrud. Lika mycket snö som här ser det ut som. Vi har nu haft runt 20 minus i stort sett varje dag sen i julas.

Börjar bli lite trist. Kram! Gunilla

Postat av: marie ohlson

Publicerad 2010-01-15 19:18:20

Men va kul att du har en blogg. =) Du skriver ju så bra å Kul oxå.. ;) Ska bli himla kul å följa den och speciellt m valpar på G. Hon verkar ju så supermysig,din den här vovven. =)Har inte hunnit läsa om alla än..men de ska jag. (:

Postat av: Kats

Publicerad 2010-01-17 18:39:50

Utvecklingssamtal.. jahaja...fniss det kanske man skulle ta tag i här hemma... men efter att ha haft en kruttebus tycker jag alla är lämpliga...hm måste nog skärpa mig lite...



utvecklingssamtal fniss fniss du får då till det Kerstin..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela