Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Är den ideella SBK andan helt död?

Publicerad 2010-01-25 10:56:23 i Allmänt

Har fått inbjudan från distriktet till träningshelg, trevligt i och för sig, men tanken slår mig med tanke på de hutlösa priserna (enligt mig) anmälan kostar. Vad hände med den gamla SBK andan där man träffades och tränade och tävlade hund tillsammans för att det var roligt utan tanke på att någon skulle tjäna pengar? De privata hundtränarna pluppar upp som svampar, de flesta med sin utbildning inom SBK. Vad är det som gör att det blir så? Är det anpassningen till övriga samhället där allt annat styrs av pengar och girighet? Eller är det bara jag som är ”gammal” och inte hänger med utvecklingen?


Ännu en bild på Phila med "jättepinne"

Mannen har åkt till Norge, konferens i 4 dagar. Jag har uppenbarligen valt fel yrke, vi lärare får aldrig åka bort på konferens. Just nu skulle det vara skönt, vardagsrummet ser ut som ja, jag vet inte vad. Vi ska renovera och ta fram takbjälkarna även där. Jättefint blir det när det är klart, men nu är det allt annat än klart. Dessutom är alla fyra hundarna hemma. Som grädde på moset målade jag trappan en sista gång idag (jag trodde iaf att det var sista…) då kommer kattf… å går i trappan!! Just nu är det inte så kul att vara kennelmamman faktiskt, eller jo jag överlever! Nu har jag gnällt klart! Snart bär det av till veterinären för höftled röntgen av lillstumpa *gulp*! Håll alla tummarna! Lilleman blev röntgad förra veckan, skickar en tanke till hans mamma och pappa, han har nämligen inflammation i ett knä och ska vara i total vila i tre veckor! Tre veckor och total vila kanske inte riktigt är vad man drömmer om när man har en mallenutt…


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2010-01-26 12:07:23

oj så jobbigt med vovven... vet hur det är att försöka få en hund av vila... inte det lättaste ens för en galen kelpie.... kan tänka mig hur kul det är för en stor malle...



Jag tror ang att ta betalt... det är för man är rädd om sin tid... i det stressiga samhälle vi lever i så är ens lediga tid så himla mkt värd...kan det vara så ? kanske ?

Ja du... vilka stooora pinnar hon bär fniss... hon är för söt när hon bär dom :o))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela