Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Men vad är det här…

Publicerad 2010-02-22 06:54:30 i Allmänt




Man tror inte det är sant, när jag kom hem igår var det de här vallarna som väntade! Satte upp hundarna framför för att det verkligen skulle synas hur stora vallarna var. Inte nog med att man knappt kom hem, väl hemma såg inte mina blommor ut som de brukade… -vadå vattna blommor? Oj det har jag glömt… *suck* Nåja. Snön smälter väl bort och blommor går att köpa nya.

Tiden räcker som vanligt inte till för allt jag vill hinna med när jag åker ”hem”, dessutom gjorde inte vädret att det blev mer tid direkt. Skotta snö, skotta snö… Jag hann i alla fall träffa mina gamla ungdomsvänner, det var så häftigt, för det är som tiden inte gått alls, vi tog bara vid där vi slutade. Häftigt med riktig vänskap, den försvinner inte bara för att tiden går! Tyvärr missade jag några av mina gamla klubbkompisar p g a snön, men några tappra var på plats och trotsade vädret. Vi körde lite sök, eller vad man nu ska kalla det, vi gjorde några markeringsövningar i djupsnön. Sen blev det mumsiga varma mackor i klubbstugan, tack snälla Jeanette! Självklart träffade jag tjejerna och min mamma och hennes man och det känns konstigt att åka ifrån dem. Hann även shoppa lite också, utbudet är ju liiite större… å då måste man ju passa på!


Om två veckor blir det tjejläger och nötning av lydnad i en hel helg, det ska bli så kul, i samband med det så får vi hem Leah också, nu börjar det närma sig!


Nu väntar jobbet!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-02-22 21:46:59

Ni skulle ha flyttat hit upp för nu har ni mer snö än oss. Men vi har väl kallare, -29 imorse.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela