Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Arne…

Publicerad 2010-02-15 09:31:49 i Allmänt

Ja, det är ju nykomlingen i vår familj. Arne är alltså en katt, å ingen vanlig katt. Han sover i handfatet, kommer rusande när man sätter på vattnet i duschen?? Det finns ett ställe där våra djur inte får vara och det är i sängen, annars är de med oss överallt, men sängen ska vara djurfri är det tänkt. Men nu har vi ju Arne… Arne kom hem till oss i november, sedan november har jag försökt tala om för Arne på olika vis att sängen inte tillhör små katter. Ja, idag är det den 15 februari och var tror ni Arne sover? Ja, just det, i sängen *suck* Jag har gett upp, har aldrig varit med om något så envist i hela mitt liv!

 
Arne

Leah blir tjockare och tjockare och gör lite som hon vill hemma hos sin mamma, det måste ju betyda att det är små ”minigrisar” i magen! Nu är det halvtid och snart blir huset fullt. Vi är inte klara med renoveringen av vardagsrummet på långa vägar, skulle ju vara klart när bebisarna kom… hm Tur att Leah får ett alldeles eget rum. Vi väntar och längtar!

 

Jag har sportlov å är inte riktigt frisk, ja det har jag väl aldrig varit… ;) men är det inte typiskt att man blir sjuk och hängig när man är ledig? Det är inte så farligt, men jobbigt när man inte orkar det man vill. Ska i alla fall försöka göra lite nytta idag, för på onsdag bär det av till Stockholm, där ska jag träffa mamma och mina barn, LÄNGTAR!! Så ska jag träffa några tjejer som jag umgicks mycket med när jag gick i gymnasiet och har hittat igen på FB. Ska bli mycket kul att träffa dem igen!

 

Har i alla fall blivit lite sökträning i helgen, å ja, det går ständigt framåt! I kväll blir det lite lydnad igen, appellprogrammet sitter, men det vi måste träna mer på är störningar. Popcornhjärnan har lite svårt med koncentrationen när det händer saker runt om henne. Det är inte lätt att hålla koncentrationen när man har en nalle puh hjärna…

När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man ibland att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på.” Källa: Nalle Puh

 

Ha det gott!

Kennelmamman

 

 

 

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2010-02-15 19:18:06

Men herregud, det är en Nallepuh hjärna jag har...:o))



så fungerar min också nämligen fniss fniss,... idéer kan verka så himla bra först men sedan när man berättar den så upptäcker man att ...nä den var inte så bra...

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-02-15 22:38:25

ha det så bra i stockholm och krya på dig!

Kram Gunilla

Postat av: Helena

Publicerad 2010-02-17 20:58:30

Nalle Puh ÄGER!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela