Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Gott Nytt År!

Publicerad 2010-12-30 12:51:15 i Allmänt

Vi hoppas att alla våra vänner får ett riktigt gott nytt år! Själv ska jag försöka ge mig ut på tävlingsbanorna med piluttan, samt åka på lite läger 2011. Ser mycket fram emot lydnadslägret i april, piluttan och jag ska åka husvagn själva, så snön måste ha försvunnit då! Det blir även MH för Q-arna, det ska bli mycket spännande att se. Qaxa väger nu 24 kg och vi pratade med Qalle i går, han väger 30, så de har växt om mamma med råge. Det är inte klokt vad tiden går, tycker inte att det var länge sedan valparna föddes, snart är de ett år!!

 

Har börjat komma igång lite med lydnadsträning, men väldigt lite, som ni alla vet är det ju lite snö ute… suck, så det får bli köksträning och i hallen på mannens jobb. Träna lydnad och vara klädd som en michelingubbe är ingen bra kombination. Pallträningen har gett resultat på ingångar och vänstersvängar i alla fall tycker jag, och stor lycka, hon tar metallapporten!! Skam den som ger sig!

 

Har varit ute med sparken och piluttan också, kan ju undra om man har dödslängtan eller något. Hon blir helt galen och ska döda sparken, suck! Tänk om all den energin kunde infinna sig i sökskogen, kanske ska jag be mina sökkamrater att belöna med en sparkstötting eller en cykel, kan det vara något? ;)

 

Med hopp pm ett riktigt bra 2011


Kennelmamman


Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.
Nalle Puh

Kommentarer

Postat av: Mirjam och Patrick

Publicerad 2010-12-30 19:18:57

Gott nytt år till er med så synd vi på träningen! Med eller utan spark ;)...

Kram

Postat av: Mirjam

Publicerad 2010-12-30 19:23:43

Syns, syns, syns...

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2010-12-30 21:34:00

Ja ingen snö första helgen i April!



Ha nu ett Riktigt Gott Nytt År



Kram

Lena

Postat av: Carina & Qurry

Publicerad 2010-12-31 15:38:31

Ett riktigt gott nytt år från oss, til er och alla Q-syskon.

Postat av: Helena

Publicerad 2011-01-01 10:06:54

Ett Riktigt Gott Nytt År önskar vi också och det klart att snön smält i april!!

Så tar vi söklägret sen i maj... Kram!

Postat av: Quris

Publicerad 2011-01-02 09:26:34

Oj, oj...vilka stora syskon jag har! Själv är jag lik vår snygga mamma och väger bara 19 kg. Gott Nytt År till alla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela