Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

SM silver

Publicerad 2010-08-29 09:14:14 i Allmänt

Nu var det ett tag sen, tiden och lusten att skriva blogg är inte alltid på topp. Har sagt det förut och säger det igen, jag skriver ju mest för att berätta för nära och kära vad vi har för oss här nere (eller uppe) Det tråkiga är att det finns icke nära och kära som missbrukar den informationen. En av mina vänner har stängt ner sin FB just därför. Att det ska vara så f… svårt att uppföra sig som civiliserade människor, suck!

 

Nu är det slutgnällt, nu kommer det roliga! Först vill jag gratta i massor till duktiga Leah och hennes ”mamma” som kom på en otroligt hedrande andra placering på SM i skyddshundsgruppen, HURRA FÖR ER!!  Så himla bra jobbat på sitt första SM! Grattis även till Lena och Frida också! Snacka om Girlpower på årets skydds SM, alla tjejer slog männen!! Å inte nog med att Leah är en fantastisk arbetsmaskin, hon har vackra barn också! Qurry har blivit BIR och BIG3, inte illa pinkat för en Foggenshund *le* Den lille svara fan ligger däremot på minus, har ätit upp husses biltelefon...

 

Träningen med Pilutta går framåt, det är bara tiden som inte räcker till, arbete är faktiskt lite överskattat. Nej jag ska faktiskt inte gnälla, här ska man vara glad att man har ett, underlättar ju en hel del när man ska betala sina räkningar… mycket av den lediga tiden går åt till underbara skogspromenader så här års, så mycket av tiden tas från träning till härliga skogspromenader.  Ska jag vara riktigt ärlig är jag inte riktigt lika sugen på tävling som jag varit, kanske finns det en naturlig förklaring på det. Har man som jag hållit på med bruks och lydnad i över 35 år är det kanske inte så konstigt? Men visst blir även jag inspirerad av att det går så bra för vänner på SM, kanske ska man satsa lite i alla fall…

 

Avslutar detta inlägg med ett av det bästa citatet jag hittat:

”Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka är så fulla av tvivel.” Bertrand Rusell

 

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Qurry "den lille vackre"

Publicerad 2010-08-29 11:02:11

Heja morsan, du är bäst! Själv har man ju numera papper på att man är vacker! Och skall man vara petig så blev jag faktiskt till och med BIS-3:a.

Blöt puss från Qurry

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-29 17:18:32

Hoppas du har fått hem husse och hundar nu. Jag tycker att "den svarte fan" har skött sig bra här hos oss. Hoppas vi ses snart ! Många kramar från Hälsingland.

p.s. Nyfiken på om du gillar marmeladen... :-)

Postat av: Peggy & Mys & Gaia

Publicerad 2010-09-01 19:24:27

Klart du ska tävla! Lusten kommer tillbaka när du är uppe i elit och det är du säkert snart! :-) Kram!

Postat av: kats

Publicerad 2010-09-02 06:45:59

Det är svårt att få till vardagen och träningen med alla måsten man bara måste göra, allt går ju inte att pria bort. Skogen är så fantastisk så jag förstår att du njuter.

Sedan vill jag också gratta till SM framgångar. Hade ju äran att stå och titta ...Mm så kul och så bra det gick. :D

Grattis till fina framgångar.

kats

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela