Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Öron

Publicerad 2010-04-14 10:28:03 i Allmänt

Minsta killen har rest öronen, han är så otroligt söt! Ja det är de andra också, men det blir ett helt annat uttryck när öronen reser sig. Nu är valparna 4 veckor, det är inte klokt vad tiden går! Bara fyra veckor kvar så åker de små liven till sina nya hem. Jag passar på att gosa så mycket jag kan med valparna just nu, innan de förvandlas till små pirayor… Nu går det att sitta inne i valphagen och hela gänget kommer och klänger och biter i kläderna, betten är än så länge uthärdiga, annat blir det sen… de karakteristiska malleskakningarna har börjat, både på varandra och i kläderna. Ska fixa en inhägnad ute i dag så de kan komma ut snart, det har torkat upp riktigt fint!




Nu ska jag ge mig ut till Kråk och se om det går att spåra, Philutta har fortfarande bara snusk i huvudet, få se om hon kan spåra. Leah ska faktiskt få följa med och få ett spår hon också, kan vara skönt för henne att komma ifrån lite, en liten stund utan sin mamma får valparna klara sig.

 

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-04-14 10:50:33

Låter som ni kommer få en härlig dag! Krama L från oss:)! Vilka gullungar:)! Snart kommer jag och klämmer lite på dom:)!

Postat av: Anders

Publicerad 2010-04-14 12:10:01

Vilka små öron dom har :-)

Postat av: Ulla på Ingarö

Publicerad 2010-04-14 14:23:37

Att musöron på björkar är ett säkert vårtecken, det vet jag, då ska rosorna ansas. Men hur är det när små mallar får musöron, är det månne också ett vårtecken...??? ;-D Söta som socker är de iallafall... :-)

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-04-15 19:55:00

Jag smäller av! Dom är helt bedårande!

Postat av: Christer

Publicerad 2010-04-16 08:36:58

Söta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela