Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Det gör ont…

Publicerad 2010-04-22 16:49:17 i Allmänt

 

Nu börjas det… ja med valpar som hänger i byxorna på en och vägrar släppa… ena damen har jag pratat lite med, för tar man bort henne blir hon jättearg. Då får man ligga på rygg och vara bebis… (får Flashbacks från N-kullen… en av damerna gjorde desamma… blev mycket bra som vuxen ;) )

 




Philutta spårade så vansinnigt bra i går, så nu känns det som om jag aldrig mer ska lägga spår till henne… nej, skojar bara, men vilken lycka när det funkar, mycket noga och inget muskelspår, jippi!! Men säg den lycka som varar för evigt, när jag körde lydnad på kvällen hade popcornhjärnan glömt vad ligg under gång är, *suck* Får tänka positivt, hon är taggad till tusen och det gör mig så glad! Men varför är det alltid så att det är något moment som ska börja strula när man är anmäld till tävling?

 

Nu tar det nog några dagar innan det blir nya bilder, valpköpare på besök hela helgen!

 

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-04-22 20:33:53

Men gud va duktig hon är min korv:)! Härligt med nya kort...känn dig inte pressad:)!

Nu är det inte långt kvar innan vi får börja medicinera pojkarna här och förbreda korven för hemkomst:)! Snart kommer vi och våldgästar:)!

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-04-23 13:36:14

Jag gillar svansen på den som bär en rosa leksak!

Påminner mig om några små kelpievalpar en gång i tiden....

Kram Gunilla

Postat av: kats

Publicerad 2010-04-25 17:10:07

Hm, får man vara hur söt som helst :D

Måste vara så kul att sitta och titta på allt "hundprat" mellan tiken och valparna och valparna emellan...

Klart att det ska strula innan tävling... det gör det alltid... men det kommer att gå bra på själva tävlingsdagen... det tror jag i allafall... så var lugn du :D

Postat av: Mirjam

Publicerad 2010-04-25 20:57:27

Men så underbara bilder!! Gillar också valpen med rosa leksak hehe...



Det kommer att gå så bra så på tävling! :) Klart det ska strula lite innan :).

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela