Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

just nu

Publicerad 2009-10-27 19:36:33 i Allmänt

Tycker jag mycket illa om hundar, bönder och kobajs!! När jag kom hem idag var det kobajs på hela vallarna runt oss. Trots att jag försökte passa Phila som har en förkärlek för kobajs, lyckades hon smita iväg och rulla sig från topp till tå. Hur lycklig som helst kom hon tillbaka. Jag var inte riktigt lika lycklig kan jag säga... In i badet och bada!! Nu kan jag inte ha hundarna ute en sekund själva... *arg* Jag som skulle spåra på dessa vallar i morgon hade jag tänkt! Blir inget av det å i skogen är det jägare...*suck*  


Ha det gott!
Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2009-10-27 20:49:54

Ännu ett skäl till att träna kökslydnad! :-)



Bonden här är inte riktigt lika elak, han bara plöjer där jag planerar att spåra, fast å andra sidan så gödslar de där j...a, mer eller mindre tama rådjuren åkrarna här. Räknade till 8-10 st imorse. Morrr....

Postat av: kats

Publicerad 2009-10-28 09:13:45

fniss ja visst är det härligt...

Min granne har en sådan hund... men hon ringer alltid till mig... och ropar i telefon KATS... jag behöver en akut tid... så vips har hon en nybadad och fin hund igen..

Har du ingen sådan granne du kan ringa till ;o) Ingen du kan lära känna heller? ;o)

Postat av: Lena o Atte

Publicerad 2009-10-28 10:20:28

Grattis till fina MH:n!



Vilken härlig bild på Nadja och Phila! Nadja ser lite "sur" ut och Phila så "oskyldigt" söt!!

Kram

Postat av: Carina,Alva o Philler

Publicerad 2009-10-29 10:06:06

Ja ibland känns det som man badar dom

välldigt ofta!? Undrar just vad vänner

o bekanta tänker, då dom ofta får höra

"rör inte hundarna, dom har rullat sig

i skit" .....det ÄR mysigt att ha hund.



Jag har också fått en DVD av Anders, så

du behöver inte skicka någon, Tack ändå!



Ha det gott

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela