Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Elisbarn

Publicerad 2009-11-08 20:07:57 i Allmänt

Har just kommit hem från en mycket trevlig helg i väster, några Elisbarn hade träningshelg hemma hos Elis, eller nja snarare hos matte och husse i deras jättefina hus (ja vi tränade inte i huset alltså *le*). Vi har ätit gott, tränat och spelat spel. Jag säger bara, passa dig om du spelar med Elis matte, he he…


Träningen funkade fint, jättebra med nya figgar och nya jättehäftiga marker i söket. Dessutom är det så skönt när alla vet vad som skall göras, inget väntande på stigen medans någon ska rasta och göra massa olika saker, när den ena är klar kommer nästa in osv. En sköter stigen och alla bryr sig om träningen, så skönt! Körde mest hittaövningar med kamp, funkade bra. Några markeringsövningar där hon slarvade lite med rullen igen, så det ska vi ta tag i, annars går det sakta men säkert framåt! Det är så kul med sök! Lördagskväll blev det lydnad/skyddsträning, vi har ju lite problem med det oerhört ”svåra” *not* momentet hopp. Står jag bredvid hindret och säger hopp funkar det fint, ställer jag upp i position framför hindret och kommenterar hopp tittar popcornhjärnan på mig som om hon aldrig hört kommandot, ställer jag mig med sidan mot hindret fungerar det, hm…  Så vi tragglade hopp…


Nu är man lite mör, nyduschad och lite hungrig (igen…) ska nog göra en svampmacka, vi har nämligen hunnit med att plocka lite massor av trattisar i helgen också…


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2009-11-09 10:30:53

oj , svamp... här har de frysit för länge sedan. Man bor i fel ända av sverige hör jag.



Vilken härlig hundhelg ni haft. så kul.

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2009-11-09 22:07:23

Vad kul att ni hade en trevlig träningshelg. Vi ses, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela