Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Kossor och bagageluckeloppis...

Publicerad 2009-05-10 19:40:15 i Allmänt


Har haft Stockholmsbesök i helgen, mycket trevligt!! Vi var på bagageluckeloppis i går, fyndade ett hundhalsband för 10 kr... Det är något helt nytt detta med loppis för mig, här finns det en hel del, ingen Stockholmsgrej precis, men man kan faktiskt göra fynd!


De har släppt ungkvigor häromkring och Phila var riktigt modig, stod bara och tittade på dem, annars kan de ju faktiskt vara lite läskiga när de står ett helt gäng och glor på en. Mycket duktig lite vovve! Vid lite prat så gick alla vovvarna städat och fint förbi kohagarna lösa och ingen brydde sig, bra bra!


Phila har haltat lite i helgen, får panik då (ja, hunden kanske inte behöver dö för att den haltar, men jag blir alltid rädd, vis av erfarenhet. )Mina hundar är ju inte kända för att vara friska... Nåja, det kan ju faktiskt vara så att hon gjort sig illa, det kan ju faktiskt hända... hm, de små djuren är ju inte kända för att ta det lugnt direkt. Har givit henne Rimadyl och det tog bara några timmar så började hon sträcka på sig flera gånger i bak. Förmodligen har det suttit i musklerna i bakbenet, för de var stenhårda. Nu är hon mycket bättre tack och lov, som sagt blir alltid rädd. Har tränat lite markeringar i söket idag, med risk för att vara tjatig gick det mycket bra även i dag! Körde inte så långt ut, bara på ca 20m för att inte hon skulle anstränga sig så mycket. Har tränat lite lydnad i veckan och ett spår. Annars har det blivit lite träning, bara massor av jobb! Är helt slut på kvällarna, ingen ork kvar. Ska försöka lägga lite spår i veckan i alla fall, måste hålla ångan uppe nu när det äntligen börjar gå bra! Hade med mig kameran på söket, men var tror du den låg? Ja, i bilen... jag blir så trött på mig själv!! Kom på det när alla hundar hade kört klart, *morr* Tog några på promenaden efteråt, men det är ju inte det samma...

Philafila

Uso och Nadja

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anna & Nelly

Publicerad 2009-05-12 09:44:18

Låter som ni haft en kanonmysig helg!!! Själv har jag jobbat och man kan väl säga att det var knasbollarnas helg...kan bero på att det var fullmåne!



Vilken fin bild på Nadispadis och Uzo!



Själv ska jag ta och packa lite och sen duscha för jag å Nellan har varit duktiga, vi har sprungit:)



Hälsa mannen!

Postat av: Helene

Publicerad 2009-05-13 21:43:53

varför kan vi inte ha någon normal hund sopm typ schäfer? x)

Postat av: Gunilla

Publicerad 2009-05-19 22:24:17

Bagageluckeloppis - det var ett nytt uttryck! Här uppe kallas det för Bakluckeloppis och såna är det gott om i Hälsingland.

Tänk att Britt fick en kelpie tills slut i alla fall!



Kram ! Gunilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela