Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Gräsänka

Publicerad 2009-05-27 16:07:23 i Allmänt


Oska och Phila

Nu är man gräsänka t o m söndag och har heldygnsansvar ansvaret om fyra mallenutter *suck*. Mannen åkte till Norge i dag (han ska döma Nordiska för polishundar) och gick upp 03.45, jag gick inte upp men man vaknar ju och sover inte riktigt bra, dessutom var kattvinden öppen och därinne finns massor av skor, dessa skor blev utsläpande, en efter en av lillstumpa som hade orgier i skor, hon biter inte sönder dem, men kampar och leker med dem, å inte orkade jag gå upp och ta hand om eländet heller, efter en stund tröttnade jag och låste in lilla vovven... *suck*  jo självklart somnar man till precis då ens egen klockan ringer. Så blev det rastning av hundar,  avlämnande alla fyrbeningar på mannens jobb he he... Sen till jobbet, efter jobbet var det bara att hämta hela gänget igen och bege mig ut, tänkte att jag skulle ta en långis på Kråk, det är så mysigt därute. Men ack nej, det var avstängt och de grönklädda lekte krig där. Så jag åkte en bit längre bort och gick en promenad, blev så rysligt kissnödig, precis när jag skulle dra ner brallorna ser jag ett helt gäng grönklädda i skogen som leker, även där... Ha ha, det hade sett ut om mamman sitter och pinkar och fyra mallenutter stormar in skällandes mitt i kriget. Nu blev det ju inte så, och det är jag glad för!


Har harvat framåtsändande, inkallning och kryp med Oska i veckan, det är en bit kvar men det börjar se bättre ut, då börjar skallet krångla?? Hon har skällt jättefint *suck* aldrig får man vara riktigt glad. Har inte blivit så mycket träning med popcornhjärnan, lite platsliggning å den börjar faktiskt funka *hurra*, men annars har det inte blivit mycket. Ska ta tag i det efter tävlandet med Oska. Beundrar dem som kan hålla igång och tävla flera hundar samtidigt, jag behöver fokusera mig en tävlingshund. Självklart får de andra sitt, men det blir mer "bara för att". Kom på att jag inte spårat med Oska på flera år, kanske idé att göra det i morgon, så vi har något spår i ryggen hon och jag, hm.  


Nej, nu ska jag faktiskt sätta mig med en bok, känns som hundra år sedan, ingen hundträning idag (om det inte blir senare, det vet man ju aldrig...)


Ha det gott!

Kennelmamman


Dagens citat av H B Swope har jag skrivit förut, men gör det igen då det är så bra: Jag kan inte ge någon recept på framgång, men däremot ett på misslyckande, försök vara alla till lags.

Kommentarer

Postat av: Lea

Publicerad 2009-05-27 21:40:32

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2009-05-27 21:43:10

Fort och fel innan:) Hör att du har fullt upp:) Kan se bilden framför mig när du sitter på "damtoan" och hundarna far omkring, hade varit obetaltbart:) Håller tummarna i helgen, det kommer att gå super!

Kram

Lena

Postat av: Carina

Publicerad 2009-05-27 22:28:53

Hälsning från en annan gräsänka som inte ens har hunden hemma. Kommer på mig med att tänka att nu ska jag gå ut sista rundan med Olle, så är där ingen hund, men å andra sidan kunde jag ju gått ut och rastat mig själv. Nu gäller det att inte göra hundmat till imorgon. Olle har semester på panget och blir ompysslad och kelad med, saknar oss kanske inte ens den fulingen.

Tänk om du fått dom att ta time-out i kriget idag, fniss. Det hade varit en "vacker" tavla.

Lydnaden med Oska såg jättebra ut i måndags, vi ses

kram Carina

Postat av: Anna & Nellan

Publicerad 2009-05-28 09:39:07

hahaha det hade verkligen varit en syn för gudarna...du sittandes och pinkar med alla mallarna runtikring och ett gäng grönklädda som smyger i skogarna hahaha....det skulle lätt bli dagens bild!!!!



Håller tummarna för i helgen att det går bra!!!



Själv hittar jag knappt hundarna här hemma i röran...det är kartonger överallt! Trodde inte man hade så mkt skit men tydligen så ar vi det hmhm



Ses snart!! kramisar.

Postat av: Helena

Publicerad 2009-05-28 16:17:14

Hej.. och T A C K !! Jag är barnsligt stolt :) Hoppas det går bra för dig på lördag. Heja heja! Hur gör vi på söndag? Det är ju medlemsmöte kl 10:00 jag behöver nog gå på kursavslutningen. Sök efter mötet??? Eller skippar ni det? Vi hörs nog på lördag!!

Behåll brallorna på ... ;)

Kram Helena

Postat av: Mirjam

Publicerad 2009-05-28 20:49:58

Stort lycka till på lördag! :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela