Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Snö...

Publicerad 2009-03-08 17:33:40 i Allmänt


Snön vräker ner och både hundar och vi är ganska nöjda. I dag tränades det sök, sedan fick husse och jag en bastu, så nu är man lagom mör. Vi klarade oss från snön i söket, men när det obligatoriska korvgrillningen ägde rum, ja då började det! Blev inte så mycket prat runt "lägerelden" idag *le* Promenad med hundarna i snöstorm är ingen höjdare, men det är skönt när hundarna ligger trötta och nöjda i soffan. Ja, hur gick det då med min plan för Phila i söket? Jo, idag var vi på en bana som var mycket kuperad så jag fick ändra plan lite. Men vi avancerade i alla fall till att ha figgar på båda sidorna, ca 20 m ut, tidigare har jag bara skickat i vind. Efter lite tveksamheter gick hon ut, å näsan, den jobbade hela tiden. Jag blir så glad av att se henne, hon markerar verkligen med hela kroppen när hon hittar figurant.


Om några veckor är det lydnads KM på klubben, alla kör tydligen i klass I, fundera på att "damma av" Nadja och vara med. Ska köra igenom programmet i morgon och se om hon kommer ihåg.  Kan vara lite kul att vara med (tror jag... hm)


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-09 21:42:37

Mamma berättade att ni fått snö! Det lät nyttigt med en lite svårare och kuperad ruta i söket, bra för Olle. Hon berättade också att Philas tänder går att fixa, underbart! Hon är så häftig den lilla, en pärla!

Kram

Postat av: Christer

Publicerad 2009-03-09 22:18:15

"Bjärven" har nu vandrat till Ingarö. Såg exakt lika spår på vår uppfart imorse i det tunna snötäcket som föll inatt. Lycka till hos malletandläkaren!

Postat av: Mirjam

Publicerad 2009-03-10 21:40:33

Det första inlägget var mitt, men det listade du nog ut ;), mitt namn försvann visst mystiskt! :)

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2009-03-15 19:50:07

Ja snö vill man inte ha nu! Vänta nu värmen kommer säkert till er i början av veckan. All snö som kom i torsdag ca 1 dm är borta. Vi har haft 10 gr och strålande sol idag Jippy



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela