Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Smågodis

Publicerad 2009-03-07 15:37:19 i Allmänt

Sitter och mumsar smågodis och beställer fröer på nätet. (varför känns det alltid som om mallenutterna ska sköta sig och låta bli alla blommor i sommar så här års, varför skulle det bli annorlunda i sommar mot andra år *suck*) och undrar varför jag äter det slibbiga godiset. Det är ju ganska äckligt faktiskt. Brukar inte köpa, men både Pelle och jag är lite hängiga och av någon anledning tycks kroppen villa ha socker, klägg och gegg när man inte är riktigt kry. Har varit och spårat med vovvarna och tagit en promenad, helt slut! Har någon fånig baselusk som inte vill lämna kroppen, inte riktigt förkyld och inte riktigt frisk, jättejobbigt!


Vi skulle haft besök i helgen, tråkigt nog kunde de inte komma eftersom Anna blev inkommenderad att åka till Skåne på sin lediga helg *Arg*(är man livegen som polis??)Är det klokt att få reda på att man inte får vara ledig två dagar innan ledigheten? Förstå vad pengar det går åt bara för att spela en tennismatch!


Har fått tid till lillstumpa, den 17 åker vi till Norsholm och fixar tänder! Håll tummarna att allt går bra! Tråkigt nog så pratas det en hel del skit i hundvärlden, man kan tycka att vi borde hålla ihop i stället för att kasta skit på varandra. Så jag förtydligar här -nej Philas tänder beror inte på att det någonstans finns mallar som är blå i Elis släkt! Det beror inte heller på att det är något fel på varken Elis eller Alva, inte heller på den kombinationen, det är helt enkelt bara en otrolig otur! Så nu kanske det kan sluta pratas om det, å allt annat som det pratas om? Har man frågor får man jättegärna ställa dem direkt till mig! Jag är otroligt stolt över våra valpar, å den senaste kullen verkar vara mycket lovande, deras mentalitet är precis så som en malle ska ha(tycker jag), även om två är ganska stora (vilket är ett världsligt problem kan jag tycka). Ska vi i bruksmallevärlden också börja prioritera charbonnage, små öron och rätt röda färg framför mentaliteten?? Inget för mig! Man får väl tänka som så att så länge det pratas om en så måste man ju beröra någon eller några, det kanske är värre om det är helt tyst? Får väl bjuda på att någon kan få bättre självkänsla genom att trycka ner min, eller?


Dagens citat: "Var inte rädd för det perfekta - du kommer aldrig att nå dit!" (Salvador Dali)


I morgon ska det tränas sök, har en plan, berättar senare om den funkade...


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Carina Nyberg

Publicerad 2009-03-07 19:49:40

Hej Kerstin!

Ja, det är gott med godisklegg, så jag har gjort kladdkaka till ikväll. Olle har varit ute och tränat idag och fått många långa prommisar också så han är nöjd. Imorse väckte han och husse mig vid 9:00 och sa att att frukosten var färdig. Eftersom dörren varit stängd innan och han inte kunnat komma in var han jätteglad och talade om att nu vill jag att du ska gå upp, jättekul!!?? Ja, han är en söt kille i lyxförpackning!!

Ví ses imorgon. Det är alltid lika kul att få se din lilla Phila jobba.

kram Carina

Postat av: kats

Publicerad 2009-03-12 11:49:09

ja se folk, de har så lite att göra så de måste hitta på ngt och då blir det skitprat tyvärr... hoppas du inte tar illa vid dig.. Jag tycker du /ni har mkt mkt fin ohc trevliga mallar... skulle jag ha malle skulle jag gärna få köpa av er... men nu har jag inget körkort på en sådan ;o)

Nä fy fan, stå på dig och trösta dig med att du och de närmaste er VET !!! ont folk finns överallt..



kramar om från ett i morse -17 grader kallt edsbyn

vår? nä inte än...suck

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela