Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Studenten och kobajs

Publicerad 2009-06-15 10:22:07 i Allmänt

Som vanligt försvinner helgerna i ett nafs. Kom hem från storstaden i fredagskväll, har umgåtts med föräldrar och barn och dottern har tagit studenten. Det är med blandade känslor man åker hem, det är jätteskönt att komma hem, men ack så sorligt att lämna sina nära och kära. Jag hade hela bilen full med plantor, mamma är trädgårdsfantast!  Bra handelsträdgård där man bara kan peka och säga - den vill jag ha, och den och... Har fortfarande inte fått ner allt i jorden *suck* Inte allt för kul med en liten hund som ska döda skotkärra och spade...

dottern

mums

Innan jag åkte till Stockholm gödslade de vallen här utan för med kobajs!! Luktade inte gott, men jag hade tur att åka på kvällen. Men lilla hunden hann i alla fall rulla sig en gång innan vi åkte. Rullandes i kobajsen såg hon ut att vara i paradiset, hm bad!! När jag kom hem hade det regnat och nästan all lukt och bajs var borta, tack. Har haft Phila med mig, mycket nyttigt för lilla damen att leva storstadsliv. Mycket farliga brevlådor, skyltar o.dyl, dessutom måste man klara av alla farligheter som finns i skogen alldeles själv *asg*.  Hon har ju aldrig varit ute i livet några längre tider utan någon av de andra hundarna.  Det tog ca ett dygn för henne att vänja sig, sen var hon sig själv! Bra att ta alla tillfällen i akt, det är ju inte så att det dräller av storstadsliv i Spethult *asg*.


I helgen blev det lite sökträning, går inte bra just nu!! *morr* Lilla damen har fel mössa på sig, ganska ointresserad av att bära rullen *suck* och vill bara vara hos figuranten och mysa och äta godis... Ja, så det tränades markeringsövningar...

Vi invigde vår appellplan också!! Nu har de tagit den första vallen, så nu har vi 5000 kvm alldeles egen fin appellplan!! Klippte den i helgen, å husse invigde! Vi ska bygga stege och hinder nu i sommar! Skönt att gå 5 meter från dörren och träna! Något positivt med lilla hundens träning är att fotkommandot börjar bli befäst, nu ändrar hon sig själv om hon hamnar fel. Apporteringen börjar också sitta, allt tar ju längre tid att lära ut när hon ska tänka själv och komma på vad hon ska göra, det är svårt när man har ett popcorn till hjärna *asg*, jag tror ju att lärdomarna sitter betydligt bättre med positiv förstärkning och eget tänkande, både på folk och på fä!


Nej, nu ska jag ut och plantera det sista, har inget jobb idag, så man får passa på... i morgon är det slut på friden.


Snart är det läger!!


Ha det gott!

Kennelmamman


PS: Måste gratta Ulrika och Orka som varit i farten igen, denna gång har de tävlat lydnadsklass elit och fått sitt andra förstapris, ett till så blir det dubbelchampionat!!

Kommentarer

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2009-06-17 22:03:02

Vilken mumsig tårta alltså och vilken söt dotter. Vet inte riktigt ännu om jag kan komma på träningen imorgon, men på söndag kommer jag gärna, samma tid och plats? kram och ha en go och glad midsommar om vi inte träffas innan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela