Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

mysig helg

Publicerad 2009-01-11 20:37:25 i Allmänt

Nu är det bara finputs kvar på uppsatsen så är den klar!! Det gick bra på opponeringen och vi hade en bra examinator! Tråkigt bara att det inte blir något festligt avslut, min uppsatskamrat och jag "firade" med pannkaka sylt och grädde på lärarhögskolans restaurang. Kanske inte riktigt så festligt som man vill, vissa har ju bal och grejor! Vi får hämta ut examinationsbeviset på nätet!!  Nåja, man får vara glad över det lilla!


Vi har haft besök i helgen av Ulrika, det var jättetrevligt! Vi har både hunnit träna hund, myst och shoppat. Vi var i Hjo och i en butik med massor av "bra att ha" saker å lyckades hitta lite att köpa, mannen ville inte följa med så det var att titta och shoppa i lugn och ro på tjejers vis. Konstigt att små billiga saker blir så dyra när man ska betala, he he.


Idag har Phila fått både spår och vindmarkeringar. Spårpoletten ramlar ner mer och mer, även om hon har lite svårt att ta upp spåret igen efter första föremålet. I dag blev det även en 90 graders vinkel, gick jättebra! Vindmarkeringarna var ett skolexempel på hur det ska se ut! Hon reste sig t o m på bakbenen och bjöd ut. Det är så kul när det funkar! Hon fick även röja med bror idag också, jösses vad det lektes! Även idag avslutades träningen med korvgrillning i skogen. Varför är halvbränd korv så gott i skogen?? Jag äter inte ens korv annars.


I morgon bär det av till Skövde för att besiktiga bilen *gulp* (håll tummarna för att gamla silverpilen går igenom) ska passa på att gå lite i stan med Phila på en gång. Det är ju inte så att det dräller av miljöträning och andra hundar att titta på i Spethult direkt...


Dagens citat, åter igen av okänd japan: Ta inte ett gyllene svärd om du vill klyva en liten rädisa


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Mirjam

Publicerad 2009-01-13 06:36:13

Grattis till examen! Håller med, dåligt med firandet! Jag minns att jag ordnade ett eget examenskalas...visst hade det varit kul om skolan ordnade något. och det där examensbeviset hämtade jag inte ut förrän nu två år senare då skolan skulle samla in från alla anställda...oups...blev med ens osäker på om jag verkligen tagit alla poäng, kanske hade jag bara drömt ;).



Den där butiken i Hjo måste ju vara mammas favoritbutik haha...



Lycka till med bil och miljöträning!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela