Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Bruna eller vita bjälkar

Publicerad 2009-01-29 13:10:54 i Allmänt


Ja, nu diskuteras det i det Karlssonksa huset, mannen vill ha bruna takbjälkar och jag vill ha vita. Rummet är relativt litet och lågt till tak, så jag tycker att bjälkarna ska vara vita, dessutom är de vita i rummet på övervåningen som är iordninggjort. Det blir en helhet i huset. Mannen vill ha bruna bjälkar, jag tycker att det blir för mörkt och att det tynger ner taket när det övriga taket och väggarna ska vara vita. Jag har kompromissat och kan tänka mig mörka golv om det blir vita väggar och balkar. Vi får väl se vem som vinner...

matrummet, vita eller bruna...?



Övervåningen, vitt och ljust ;)

Gamla hundar *morr* Ullis blir tio i sommar och blir mer och mer olydig. Man kan ju tycka att det vore valpen man skulle behöva skämmas för, men icke. Phila kommer så fint när man ropar, men gammeltackan...  i helgen var hon på "besök" hos grannen och i dag sprang hon ock skällde på grannen när han var ute med sin hund! Det är det värsta jag vet!! Men så är det inte min hund heller, det är ju mannens *le* (Ja, det är viktigt, jag har två och mannen har två, vi har inte riktigt samma tänk och fokusering när det gäller hundfostran...) Nu har ju jag tagit hand om mannens hund när hon burit sig åt två gånger, då måste det väl vara så att jag får bestämma vad det blir för färg i matrummet, he he.

I kväll blir det skyddsträning, ja inte för vår del då, men vi hänger med och gör lite kontaktövningar och har börjat med bebisbudföring, Phila tycker att allt är kul, även om koncentrationen inte alltid är den bästa, men är man bebis så är man. Däremot har hon kommit på att det de andra gör när de biter i den stora leksaken, det är nog himla kul! Hon fick tag på en skyddsärm och blev alldeles salig. Phila ska få börja lite smått när alla de nya tänderna har kommit, nu ser hon ut som en sexåring i munnen! Berit brukar alltid ha något mummsigt med sig, fika är aldrig fel!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Carina,Alva o Philler

Publicerad 2009-01-29 17:00:29

Ja vi sitter ju i samma sits,bruna eller vita..

Rickey tycker bruna o jag vita. Vi har bestämt att ha dom bruna först, och se hur det blir, e ju lättare o måla dom sen än att skrapa bort den vita färgen.

Hoppas ni kommer överens :)

Postat av: Pia & Wildha

Publicerad 2009-01-30 00:11:12

HejHopp !

Absolut bruna bjälkar ;)

Tänk vad snyggt med brunt matsalsbord till L

och ljusa väggar.

De vita var snygga på ovanvåningen.

Hoppas ni trivs i erat nya hus.

Vilken härlig stor tomt.

Lycka till med valpisen.

Må så gott !

Pia & W

Postat av: dotter helene

Publicerad 2009-01-30 15:56:06

Mamma linda tycker oxå vitt!

Postat av: Ulrika och Orka

Publicerad 2009-01-31 19:07:12

Hej på er!



Ser ut som att ni har att göra ! Orka och jag lägger rösten på vitt. Men visst, brunt är retro och inne..men ändå.

Ha det bra, vi hörs!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-02-01 22:05:23

Jag röstar på bruna!

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-02 16:35:29

Välkommen till föreningen för sneda hem:) h ha ha. Visst är det kul när man skall klinkra / kakla och det blir olika höjd på möget för att hushelvetet är snett. Ständiga frågan. Skall vi gå efter huset, eller efter VÅR rakhet:)

Jobba på du Kerstin, det kommer att bli superfint. Det är jag säker på:)

Glenn skall upp till Karlsborg om 2v. Vet inte om jag skall följa med eller inte, vi får la se vad vädret kan tänkas bjuda på.

Ha det så bra

Kramar

//Mia -snart med valp;)

Postat av: Daniel Svensson

Publicerad 2011-04-20 20:05:35

Hahaha, hittade in p åer blogg då jag googlade "vitt tak bruna bjälkar" då jag och min sambo (hon vill ha vita bjälkar, jag bruna) har precis samma dilemma...



Detta verkar vara en könsbunden fråga då alla män med samma problem vill ha bruna bjälkar och kvinnor vita :-)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela