Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Kräftor

Publicerad 2009-08-16 15:24:21 i Allmänt


Igår hade vi kräftkalas här i Spethult för sökgänget. Mycket trevligt! Idag är man faktiskt lite trött...

Nåja, vi var duktiga och gick upp i morse och tränade sök i alla fall! Känns som om det var onödigt, hade kunnat ligga kvar i sängen istället med tanke på hur det gick. Lillstumpa vill inte bära tillbaka rullen till mig, hon har för stort fokus ut på påviset igen, vilket egentligen är positivt, men det är ju bra om hon bär in rullen. Tyvärr har det blivit någon grej av det just i söket för henne (självklart är det mitt fel!) men jag vet faktiskt inte varför hon gör så. Kastar jag ut rullen i skogen eller någon annan stans hämtar hon den jätteglatt och kommer till mig och vill leka. Ligger den vid fötterna på någon person vill hon inte bära in den och inte leka med mig *morr*. Problem är till för att lösas, har funderat och funderat vad det kan bero på och vad jag ska göra åt saken, så när vi kom hem efter söket idag tränades det med mannen, markeringsövningar!! Å, ja det verkar fungera! Blir man någonsin klok på de små djuren?


Nu är det horisontalläge som gäller, är lite mör idag, du vet hur man blir av kräftor...


Ha det gott!


Kennelmamman


PS: hörde en ny definition av ledarskap på en föreläsning av Steinberg i veckan som jag tycker var bra. Ledarskap är att leda människor till en plats de inte hade tänkt gå till på egen hand. Det är något vi kan föra över på våra hundar tycker jag!

Kommentarer

Postat av: Carina och Sven

Publicerad 2009-08-16 19:15:08

Instämmer helt att det jättetrevligt igår. Förstår inte att man kan vara så trött dagen efter på alkoholfri öl!! Nä, dom små djuren blir man aldrig klok på, när man fått något att fungera bra så poppar det snabbt upp något nytt att fundera på. Det är kanske det som kallas hjärngympa :-)? Kram till dig i horisontalläget.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-18 13:45:54

Åhhh, jag vill oxå gå på kräftkalas hemma hos er....det är ju liksom tradition!!!!! Ja ja, får väl bli en annan gång i ett annat liv när vi inte bor så långt ifrån varandra!!!



Trist att höra att lillstrumpa inte vill komma in med rullen men det klurar du ut snart...det brukar du ju göra;)



Visst é hon fantastisk min lilla hund!!! Trodde det skulle bli mer "kan själv" ju äldre hon blev men inte än i alla fall utan det är nästan tvärt om...det är bara att njuta så länge det varar:)



Självklart ses vi på SM:et!!!



Kramelikram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-18 13:47:51

Glömde ju skriva att det inte är kräftorna man blir trött av...det är dillen!!!! Är det inte dillkokta kräftor så är det dillkokt potatis till surströmmingen och är det fest så är det dillchipsen....alltså är det dillens fel!!!!

Postat av: Anna & Nellan

Publicerad 2009-08-18 13:49:07

Fattar inte varför inte namnen kommer med men det är bara jag som skrivit de två föregående...



Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela