Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Kycklingar och sök

Publicerad 2009-04-27 16:54:09 i Allmänt


I helgen har det blivit två sökpass, ett på söndagen med "ordinarie" sökgrupp och ett på lördagen med gästandes figuranter, både i fån Piteå och söder ut. Trevligt, trevligt! Mycket bra att träna på olika figuranter! Det som fascinerar mig är att oavsett om man kommer från Skåne eller Piteå och aldrig har tränat tillsammans, så funkar det mycket bra.  Fortsatte med markeringsövningar, nu lite längre ut, hon går som tåget just nu. Blir dock trött i lilla popcornhjärnan efter ett tag, jag glömmer bort att hon är så liten eftersom det går så bra, måste tänka på att hålla igen lite. Underbart väder och lillstumpa går ständigt framåt i söket, allt bra då, förutom att vi sett huggorm både lördag och söndag. Jag HATAR huggormar!!  Hörde att det ska finnas en orm vart 10 kvadratmeter, är det verkligen sant?


Vi har hämtat kycklingar också, har fått tag på Hedemorahöns (hoppas jag...) ringde på en annons och när vi väl kom dit så tittade mannen och jag på varandra och skakade på huvudet. Jag har alltid trott att städprogram på TV bluffar, men i helgen såg vi det mest skitiga hem jag någonsin sett. I o f gör ju det att man tycker att man har väldigt rent hemma *asg*) Hönorna såg dock ut att må bra, men kycklingarna var i kläckningsmaskiner och med tanke på hur många olika sorter det fanns i den kläckningsmaskinen och vilken ordning det var för övrigt så vet man ju aldrig. Men söta är de i alla fall, just nu bor de i badrummet!! Eftersom de var alldeles nykläckta när vi hämtade dem och pyttesmå, så behövdes både värme och kärlek *le*. Så för att hålla koll på dem får de bo i badrummet i en fågelbur några dagar, innan de flyttar ut till hönshuset . Full sprutt på värmegolvet, så nu slipper vi frysa i badrummet... (och så har man gullig utsikt från toa...)


Ha det gott!


Dagens citat från okänd "Människan kan inte upptäcka nya oceaner förrän hon har fått modet att förlora kusten ur sikte."


Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2009-04-27 18:20:54

Men gode världen så goa de är... Med all rätt kan man sitta länge på huset nu mer då antar jag...:o))

Postat av: Mirjam

Publicerad 2009-04-27 20:36:06

Jag är livrädd för ormar och har bara sett en huggorm i mitt liv, givetvis i Karlsborg utanför pappas jobb men den blev lite platt av bilen. Fy vad rädd jag hade blivit om jag sett en ute i naturen!! Så det där med var tionde kvadratmeter väljer jag att inte tro på.



Söta små kycklingar!!

Kram

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2009-04-27 21:59:55

Hej!

Vad kul att Phila går så bra i söket, nu har jag inte sett henne på ett tag. Vilka sötnosar du förvarar på toaletten, får man kalla dig kycklingmamma nu?:-)

Hälsa Pelle att jag håller tummarna på fredag för honom och systeryster. Blir det träning på söndag?

Kram

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2009-04-27 22:05:16

Vilka sötnosar du förvarar på toaletten, kan man kalla dig kycklingmamma nu?:-)

Hälsa Pelle att jag håller tummarna på fredag för honom och systeryster.

Blir det träning på söndag? Ha en trevlig Valborg, kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-04-27 22:06:53

Hejhej! Vilken fin blogg du har!



Klicka på denna länk om du vill få gratis presentkort: http://www.gratismode.se/?c=1245

Det funkar verkligen! :)



Ha en superdag!

Kram /L

Postat av: Helene

Publicerad 2009-04-27 22:37:38

Vilken normal familj har kycklingar på toan xD?<3

Postat av: Helena Åberg

Publicerad 2009-04-28 21:18:06

Har du inte LÄRT DIG att "det man inte vet har man inte ont av" ? Var det nödvändigt att skriva om ormarna?

Nu är det gummistövlar som gäller...

Postat av: Lena, Asic & N Ceta

Publicerad 2009-04-29 08:29:32

Jättegulliga små kycklingar, vilken utsikt:) Ja hon är inte gammal lilla stumpa men visst är det lätt att glömma. Skall bli kul att få träffa henne till helgen, bara min förb förkylning ger med sig. Men enligt mannen har jag inga planer på att stanna hemma, undrar hur han vet det:)

Kram

Postat av: Lena o Atte

Publicerad 2009-04-30 07:50:51

Åhhh! Vilka sötnosar!

Det är så roligt att ha höns, lycka till med dom små!

Kul att det går så bra med lill-tjejen!!!

Kram Lena o Atte

Postat av: Ulla Linders

Publicerad 2009-05-04 14:43:45

Söta kyllingar! Såg en vuxen Hedemorahöna igår, riktigt snygging!

Lycka till!

/Ulla, kvar på Ingarö :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela