Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Förkyld...

Publicerad 2009-04-05 19:53:24 i Allmänt


Usch för förkylning, inte kul! Idag var vi och körde sök, sedan däckade jag i soffan och sov i flera timmar. Ingen nytta i dag inte! Däremot gick det bra i söket, har börjat köra markeringsövningar med lösrullar, lillstumpa går som tåget, hur kul som helst. Däremot går inte spåren lika bra, men det kan jag inte lasta Phila för. Hon har ett så enormt bra föremålsintresse och bra näsa, så om jag lägger föremålen "fel" i vind vindar hon in dem. Ska passa på att spåra lite nu på påsklovet och tänka mig för var jag lägger föremålen, i och för sig ett trevligt dilemma, jag menar att ha en hund med bra näsa.


Igår var det strålande väder här, så då blev det en massa gjort på tomten, var ute hela dagen, skönt skönt. Tyvärr blev vi av med en av hönorna. Duvhöken måste ha tagit den. Tråkigt, men jag tyckte det var så fint väder så att de skulle få komma ut på tomten, efter långa förhandlingar med Phila huruvida man ska jaga höns eller ej, funkade det faktiskt, ganska bra i alla fall *suck*(det var inte hon som tog den...)


Måste passa på att gratta prinsessan Cola karamell som idag kan titulera sig KORAD, hon hade skött sig riktigt fint, jag trodde faktiskt inte att hon skulle gå igenom en korning, men det är ju trevligt att jag hade fel! Som sagt, det är så kul och skönt att hon hamnat hos Birgitta och Danne, där vet jag att hon har det riktigt bra!


Nu blir det horisontalläge igen känner jag, fy för att vara sjuk!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Mirjam

Publicerad 2009-04-05 21:30:26

Härligt med påsklov, eller hur!!



Duktiga Phila i söket! Blir det träning i påskhelgen nått? Jag och sambon ska upp till Karlsborg och hänger i såfall gärna på. Krya på dig nu!



Kramar

Postat av: Anna & Nellan

Publicerad 2009-04-05 22:06:54

Låter som ni haft det kanon på träningen:) vill oxå träna...men hon ska vila i en vecka:(



Men hon börjar i alla fall bli piggare efter ca 16h av bara spya och sova...jävla ormjävel!! (natten mln fre-lör samt hela lör var förjävlig).



Inte kul att vara förkyld så krya på dig!!!



Kram kram

Postat av: Cai

Publicerad 2009-04-05 23:18:00

Postat av: Carina

Publicerad 2009-04-05 23:32:19

Inte skoj att va förkyld.... börjar själv känna av det "har inte tid o vara förkyld",men har trots det tillbringat dagen på IKEA, lilltjejen har fått nytt rum som ska möbleras, skoj:)

Philler "går som tåget" full fart hela tiden:) gjorde ett upplet, på morgonpromenaden, 4 föremål inga problem, så jätteduktig:)Hon e nu lika stor som mor sin..... Alva får kämpa för att hålla tronen!! hon e även snäppet snabbare än Alva!!



Vad roligt att det går så bra med Phila:) Vi har ju inte provat söket än, men spåret går galant:)



Ha det gott

Kramar Carina,Alva o Philler

Postat av: Lena, Asic & N Ceta

Publicerad 2009-04-06 13:10:20

Nu kommer vi att ses 1 Maj, hoppas jag:) Skall bara spåra lite fram tills dess:) Nu skall vi köra på ordentligt med lilla Ärtan! Farbror Asic skall bara få lattja och ha kul det är han värd. Men för Ärtans del lär det dröja länge innan hon får börja lattja:) Krya på dig nu, så hoppas jag du kommer den 1 Maj du FÅR inte backa ur:)

Kram

Postat av: Carina och Olex

Publicerad 2009-04-06 20:37:06

Hej stackars dig som är förkyld, inte roligt minsann. Vad kul att det gick bra i söket för lilla skruttan.

Du kan väl maila mig om det blir träning på torsdag och i helgen. Jag tror att Olex skulle gilla det. Krya på dig, kram

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-04-08 19:59:02

Jag har inte smutskastat / hotat någon i första läget. Jag bad om svar på några frågor. Då stänger dom forum och gästbok. Hur ska man kunna få svar då? Jag trodde det var därför man hade ett forum för att bemöta positiv och negativ kritik. Detta var inte ens negativ. Det var frågor!

Postat av: Kennelmamman

Publicerad 2009-04-09 07:57:33

Du Camilla! Har du frågor av detta slaget är kanske inte gästböcker det bästa, varför visar du inte vem du är med miladress så den som vill kan svara utan att hänga ut folk på nätet?

Kerstin

Postat av: Christer o Mona

Publicerad 2009-04-11 15:38:43

Hej Kerstin,

Önskar dig och Pelle och alla mallenutter en fortsatt glad Påsk från ett soligt och varmt Jämtland. Grabbarna har fått prova på drag med hyfsat resultat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela