Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Fy för städning...

Publicerad 2008-09-20 15:44:27 i Allmänt


Idag har vi hållit på hela dagen och gnott och fejat. Hur gör dem som alltid har tipp topp rent i huset? Inte kan de ha hundar inne i alla fall. Man ser så mycket mer när man ser med "lupp" ögon, något jag inte gör i vanliga fall. Städning är inte min favoritsyssla. Har i alla fall tagit en brake nu, fotade Alva lite, hon är tjockare i verkligheten, men är fortfarande busig. När jag satte ihop flyttkartonger gick hon i gång på dem och skulle börja kampa i dem.



Alva funderar kanske över hur många barn hon ska få...


Kanske ingen utställnings bild, *le* men ska man ha valpar inom en vecka kanske man inte behöver vara så vacker...

Cola är på prov hos en klubbkompis, hon ska ha henne till hemvärnshund och lära henne att bli insulinhund, jag grät floder när hon åkte, men hon har det kanon hos sin nya mamma. Har stött och blött det här med omplacering länge nu, å så kom E-L och ville ha en ny hund, en tjej som jag vet vem det är och som jag vet lever för sina hundar. Klart jag saknar Cola, men jag tror att det här blir det bästa för både henne och mig, hon vill ju inte riktigt så mycket som jag vill, å med sin nya mamma får hon göra så mycket som hon vill.


Nej, nu är det slut på städrasten, nu måste vi göra slutrycket, visning på huset i morgon. Håll nu tummarna att många tycker det är fint, så vi får mycket pengar för det *le*


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anette & Dilda

Publicerad 2008-09-21 07:50:09

Vad fint kort på Alva när hon sitter ner, jag kan tänka mig att du blir förtjust i Alva, en helt underbar hund:) Vad spännande att det börjar närma sig den stora dagen:)

Städa är inget kul men hoppas att det gav resultat.

Ha det gott

Kram Anette

Postat av: Carina

Publicerad 2008-09-21 08:10:33

Håller med Anette,jätte fint kort på Alva, hon e ju sååå söööt. Förstår att du fick hjälp m kartongerna, hon har en viss kärlek till kartonger... ju mindre dom blir desto bättre he he. Ja här e rätt tomt, den gamla Dixi får man ju gå och leta efter, hon hör inte så mycket längre.

Pussa Alva mycket från oss

Hörs snart

Kram Carina

Postat av: Lena,Asic & N Ceta

Publicerad 2008-09-21 19:57:50

Oj vad tjock hon blivit. Tyckte precis som du när jag tog kort på Ceta att på bilden syntes tjockleken inte lika mycket som i verklighet. Nu hoppas vi på många små terrorister. Förstår att du är ledsen över Cola men va bra att det var en tjej som du känner som letade hund. Men det är aldrig lätt sen är man kanske inte så schysst om man samlar dom på hög heller! Ha det gott i storstädningen!

Kram

Lena

Postat av: ´Frida & CC

Publicerad 2008-09-21 22:07:39

Skönt att du tog beslutet om Cola, kan förstå att det inte var lätt, men så är det ibland, hon får ju komma till nytta på sitt sätt nu :). Grattis till nya huset -Äntligen eller?! hoppas det blir många valpar och allt går bra! Kram / Frida

Postat av: Mirjam

Publicerad 2008-09-22 19:09:04

Avis blir jag allt på ert nya hus, har sett från dem som tjuvkikat på stället att det är riktigt fint ;). Förstår ditt beslut ang Cola även om det inte gör saken lättare. Huvudsaken att hon nu hamnar rätt!

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela