Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Nu har valparna officiella namn

Publicerad 2008-11-05 12:20:00 i Allmänt

Jag har fått stamtavlorna, eller fått å fått... SKK, kan ta betalt!

Philur


Phoenix (blev ingen bra bild på honom idag)


Philler


Phila

Nu försöker jag ta ut valparna när de har ätit, i alla fall om det är ljust och fint väder, fördelen med att bara ha fyra! Hittade mask i bajset i dag igen *skit*. Ringde till två olika veterinärer och fick olika svar på hur jag ska göra, avmaskade dem förra onsdagen, så jag tycker inte om att stoppa i dem avmaskning igen, men vad gör man. Inte ska de små gullungarna ha äckliga maskar i magen, så i dag blev det lite starkare grejer, Axilur, hoppas att det hjälper! Annars mår de små liven bra, fullt ös!

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anna & Nellan

Publicerad 2008-11-05 13:15:20

Urk...spaggettisar i bajset, blä. Har alldrig sett såna så man skulle kanske komma å ta sig en titt...inte gärna men men!



Så nu har du bestämmt dig för vilken du ska behålla...hon é ju för söt! Humöret kan nog passa en kennelmamma ;)



Dom andra é väääldigt gulliga dom med...moha...där får A nåt att bita i moha!! Vet nån som sa "det är ju en baggis att ha malle"...vi får väl se ;)



Kram kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-11-06 02:51:42

Halledudamejen så söta dom är! Jag tar gärna den sista om det blir någon över. Host!

Postat av: Pia & Wildah

Publicerad 2008-11-06 20:09:44

Ohh grattis till dina söta små valpar och

ert nya hem !

Ojdå har Cola fått nytt hem.



Jag brukade alltid avmaska valparna 4 ggr

med början när de är 5v med baminth

(tar bara spolmask)

och sist axilur ( tar det mesta utan spolmask)

Glöm inte mamman ;)

Ha det så gott.

Pia & W

Postat av: Anette & Dilda

Publicerad 2008-11-07 13:43:33

Jag säger då bara det SUPER söta e dom:) Det ser allt lite fräckt ut med öronen på Phila:) och Philler är så lik sin mor som valp tycker jag:)

Ha det gott Kram Anette & Dilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela