Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Livet med valp

Publicerad 2008-11-25 15:22:25 i Allmänt


Nu har man valp igen då, ja jag har ju haft valpar hemma en tid nu, men det är en annan sak att bara ha en. Ett fasligt passande och utspringande hela tiden. Hon är faktiskt jätteduktig att gå ut och rasta trots vädret. I morse när jag skulle klä på mig kom lilltulta som en projektil och kastade sig över mina trosor som höll på att dras upp där de skulle sitta och kampade som en galning. När jag tog loss dem och ville ha dem för mig själv blev hon helt galen, prat igen... *suck* (vad är det för något jag har fött upp? I går fick jag sms från Phoenix, han hade pinkat över gammelschäfern!!)


Lite kallt är det allt!

Just nu sover hon, hon sover mycket och det gör mig lite orolig faktiskt, aldrig är man nöjd. Kan kanske vara så att det har varit lite mycket för en liten tulta? Pojkarna åkte i går och allt har blivit annorlunda för henne.


Sökgänget hade gjort överrasknings och avslutningsmiddag för oss på klubben i söndags. Jättemysigt och jättegott! Valparna var med och skötte sig exemplariskt! De hade även fixat plojuppletande till alla hundar, tråkigt nog var det snöstorm! Fick fin present också att använda i nya bastun. Känns mycket konstigt att lämna dem alla, vissa av oss har ju tränat sök tillsammans i 20 år!!



Blöt och förvånad Nadja

I går kväll körde jag i diket på väg hem från jobbet, som tur var det nära hem, fick lov att väcka vår snälla granne som kom och hjälpte mig upp. Det var rena rama isgatan, bilen gled baklänges när jag inte kom upp för den sista backen, kändes som om den inga bromsar hade. Bilen stannade först då snövallen och diket kom. Läskigt var det! När jag svärandes gick ut ur bilen halkade jag dessutom på vägen vilket inte gjorde saken bättre. Annars älskar jag snön! Nadja och jag var på en riktig långpromenad idag, dottern var hemma och passade lillan. Nadja blir så glad när jag bara går ut med henne. Virrpanna som hon är lyckades hon med konststycket att ofrivilligt simma idag! Hon gick ut på bryggorna och när jag ropade på henne tog hon helt sonika kortaste vägen vilket var vattenvägen. Hon såg faktiskt lite förvånad ut. Kanske inte den bästa årstiden att simma i.


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2008-11-27 11:44:44

Halloj, ja det här me valp va skoj, men man har ju liksom glömt hur OFTA dom kissar o bajsar;)

Det är tur hon e så söt säger min man när han ser hur man slänger på sig kläder fem på morgonen för att gå ut.

Men det har redan blivit bättre faktiskt, jag tycker hon e jätteduktig:) Hon e en helt underbar valp, Alva o Philler leker otroligt mycket,dom e så gulliga ihop.

Hoppas allt går bra för dig o Phila och lycka till med flytten.



Kram Carina,Philler o Alva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela