Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Tiden bara rusar iväg...

Publicerad 2008-05-29 17:21:44 i Allmänt

Var tar all tid vägen? Nåja, lite hundträning har jag hunnit med i alla fall. Har varit i Karlsborg några dagar, tittat på några L-tester, alltid lika kul och fascinerande att se dessa. Har även hunnit med att träna både sök, spår, lydnad och lite "dunka dunka". Allt funkar bra nu faktiskt. I spåret går hon som tåget, det är ju så vansinnigt torrt i markerna, så efter ca en km tycket jag att hon bar sig lite lustigt åt, vid närmare titt var hela hennes nos proppfull med gul sörja! Det är till att ha vatten med sig på nästa spår och skölja näsan om det ska fortsätta vara så här torrt. Fick skjuts hem av polishundens hund snälla matte, hon skjutsade mig ända fram till dörren, snacka om service!! Tack snälla!


Nadja har opererat bort klon, inte kul i värmen. Det är synd om henne, vi som bor så nära vattnet får inte bada. Hoppas den läker snabbt.


Det är tävling på söndag, håll nu tummarna för att det ska funka, min självkänsla behöver det! Hon går jättefint i söket på okända figgar och på okända marker, så det vore väl själva fn om vi inte skulle lyckas bli uppflyttade, men man vet ju aldrig. Nej, nu ska jag ut och ta vara på det fina vädret!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-05-31 18:49:07

Vi skall hålla både tummar och tassar här i Götet:)

Kram
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela