Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

SM...

Publicerad 2008-05-19 09:36:32 i Allmänt

Ja, så var det måndag igen. Måste börja med att gratta Ulrika och Orka igen, de fick 609 p i går och med ett medel på 605,37  borde det räcka till SM och Västerås!! HURRA!! Det gör en kennelmamma så stolt så stolt! Stort grattis även till kullsyster Ojja och Erik som blev uppflyttade till elitspår också i helgen, jättekul! Storasyster Nelly fick certpoäng i elitspår också, så för vår uppfödning var det en jättebra helg! Men, tittar man på den lilla inköpta skåningen *skämt* så var framgången i helgen inte stor alls. Gårdagen tillbringade jag och Britt i Katrineholm och utställningens underbara värld, i regn *not*. Karlson skulle in i ringen strax efter 9, så vi åkte hemifrån vid 7 på morgonen. Karlson har två cert och vi hoppades på ett tredje så att han kunde titulera sig SUCH, men som bekant blir saker och ting inte alltid som man tänkt sig. Karlson åkte ut på en tvåa! Hm, nåja Efter lååång väntan ( dvs 16.00!) fick Cola och jag äntligen beträda ringen och visa upp vilken vacker hund hon är, tyvärr hade denna domare och jag inte alls samma åsikter i detta, Cola åkte ut med en trea!! Till saken hör att jag snikade till mig en exteriörbeskrivning av den domaren vi egentligen skulle ha (det hade blivit domarbyte). Denna exteriörbeskrivning så riktigt bra ut och den klarade Cola.

Hur kan samma hund på mindre än en halvtimme avvika så att när man läser beskrivningen och kritiken förefaller det som om det var två helt skilda hundar?? Ja, det är utställningens underbara värld som sagt. Nu vet jag inte om jag måste ställa henne igen, är det någon kunnig där ute som vet om det räcker med en två före 24 månader, (hon har en två i öppen klass när hon var 18 mån) eller om man måste ha tvåan efter 24 månader för ett ev kommande SBCH? Just nu känns det inte som om jag är jättesugen på att tillbringa 12 timmar på en regning klubb, 20 mil hemifrån, för att få en decimeter gult plastband, som jag dessutom betalt 240 kr för...


Hadet gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela