Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Guldfiskar??

Publicerad 2008-05-11 16:03:04 i Allmänt

Jag tror att jag ska börja med guldfisksodling, knyppling eller något annat som inte inkluderar hundar. Det här med brukssport ska jag nog strunta i, uppenbarligen inget för oss i alla fall. Skulle förmodligen kännas bättre med guldfiskar, är det fel färg på dem, eller beter de sig dåligt. Ja då är det bara att spola ner dem och skaffa nya. Skaffa nya mallevalpar när tävlingsmotgångarna slår en kan jag nog inte rekommendera, i alla fall om du vill ha ett någorlunda normalt liv. Nåja, som du säker har förstått var lilla prinsessan och jag och tävlade hkl spår i Södertälje idag. Ja, jag vet att det låter som undanflykter, men, nu ska du få höra. När vi samlas på morgonen vid mitt spår står spårläggaren och skrävlar om - ha ha, jag har aldrig gått spår förut, jag vet inte hur man gör! *??* Jag vet inte hur det är för dig, men det är INTE en bra start för mig. Nåja, väl i påsläppet blir jag tillbakakallad till rutan, (Det kändes verkligen som hon var rätt) Jag går tillbaka och Cola suger i igen, denna gång åt andra hållet. Tillbaka till rutan, bakspår! Men va fn, jag vänder hunden och hon spårar sig ut ur rutan åt rätt håll, alldeles nära där vi precis blev tillbakakallade ifrån!! *morr* Nåja, vi kommer i väg, spåret proppfullt av vildsvinsbök!! Jag menar, PROPPFULLT!! Efter ett tag gör lilla vovven världens utfall i full ragg, rakt in i skogen, jag höll på att bajsa i brallan kan jag säga. Vi fortsatte, hunden inte allt för koncentrerad på spåret i detta läge, men vi hittade ett par pinnar efter mycket om och men. När vi sedermera går över spåret på samma berg tre gånger börjar jag undra vad lilla vovven har för sig. Väl vid slutet står spårläggaren, jag redovisar mina två + slut pinnar, då jag får kommentaren - ja, det var ju ett virrevarr uppe på berget! *??* Spårläggaren har alltså korsat sitt eget spår både en två och tre gånger!! Nåja, jag säger inte så mycket om att hon hade svårt att spåra för all vildsvinslukt, det har vi inte tränat på, men vad jag faktiskt blir lite sur över är att inte klubbarna utbildar sina spårläggare! Jag bråkade inte, kände att jag inte orkade, jag åkte till hemmaklubben och hjälpte till på lägrespåret i stället.

Nu har vi blivit bortlottade från resterande högrespår, känns jättetråkigt! Slut på säsongen innan den knappt har börjat! Har faktiskt anmält mig till ett par söktävlingar, (fast jag inte skulle...) Så nu ska vi köra stenhård rulleträning, få se om det går bättre i denna gren, skam den som ger sig, eller? Kanske skulle man ta och strunta i tävlingarna och köpa lite guldfiskar i stället...

Ha det gott!

Kennelmamman


Ps: Måste passa på att Gratta Ulrika och Orka igen, ytterligare ett cert idag! Ni är så duktiga, snart kommer SM poängen!

Kommentarer

Postat av: Gunilla Korner

Publicerad 2008-05-29 21:23:54

Hej!
Synd att du inte anmälde dig till hkl spår i Järvsö 8 juni, där hade du kommit med!
Fast vi har ju björnar istället för vildsvin. Tur att björnarna är mer skygga och springer iväg.
Kram Gunilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela