Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Snö?

Publicerad 2008-03-18 16:18:54 i Allmänt

Jag har längtat hela vintern efter snö, så kommer den nu när det ska vara vår! I söndags var vädret underbart, var ute och plitade lite i den sk trädgården (ja, vad som nu är kvar av den efter framfarten av fyra mallenutter...) Jag har en stor ektunna på framsidans altan, där i har jag en stor trädgren som jag har monterat kopparskålar i. I dessa kopparskålar ska det rinna vatten, så i söndags blev det alltså officiellt vår, eftersom pumpen sattes i och porlet sattes igång. Ja, och då kom snön! Hm.  


Jag som inte ser mig som helt frisk i kolan tränade lydnad i snöstormen i går kväll. Hade vikarierat hela dagen och hade träningsabstinens, vad göra? Jo, det är bara att ta på sig träningskläder och ge sig iväg.  (byxorna jag hade på mig var så leriga att de inte blev rena efter en maskintvättning, det säger en del om vädret...)Båda hundarna fick sig varsitt lydnadspass, med Cola harvar vi skall och framåtsänande, konstigt nog börjar framåtsändandet fungera riktigt fint, men däremot har lilla prinsessan svårt för skallet. Det är faktiskt svårt att skalla OCH sitta! Måste man som liten prinsessa ta ifrån maggropen när man ska skälla, går det helt enkelt inte att sitta ner, då måste man stå och ta ifrån tårna. Nåja, det är på gång i alla fall. Söket i helgen såg mycket bra ut, så nu är jag riktigt sugen på att ut och tävla.


Så till den eviga följetången, etikgruppen... Senaste informationen jag har fått är följande: Rapporten från etikgruppen var tydligen ett "värsta scenario" som vi inte skulle få se. En "riktig" rapport ska komma från gruppen och då har Stockholmsdistriktets ordförande blivit lovad att den skall ut på remiss. Ja, vad säger man? Hur vore det om vi fick veta vad som gäller, vet inte vad man ska tro.


Nu har jag två små malleflickor som klättrar på mig och tycker att mamman ska sluta skriva och ge dem mat, så då gör jag det...


Ha det så bra!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-03-18 20:07:22

Ja inte trodde man att det skulle bli snöstorm nu! Vi i Götet har mer snö nu än vi haft under hela säsongen:( Men det är i och för sig bättre än regn.
Skönt att lydnaden & sök känns bra inför kommande tävlingar skall bli så kul att följa lilla Cola och hennes bravader.
Kram
Lena

Postat av: Lena,Asic & Nceta

Publicerad 2008-03-18 20:13:11

Glömde ju det viktigaste
GLAD PÅSK

Kram
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela