Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Inte lätt när man är liten malleflicka och har lustar...

Publicerad 2008-03-01 18:48:35 i Allmänt

Här har vi liveshow! Ullis och Cola höglöper, Cola är en riktigt liten hynda, ställer upp sig för allt och alla. När man säger åt henne att gå och lägga sig ligger hon och hummar, piper och ser otroligt olycklig ut. Ja, ja inte lätt när man vill få till det och inte får...


Idag var det sök i det underbara vädret *NOT* spöregn och blåst, inte favvo vädret direkt, men de tappra tränade i alla fall. Idag var det markeringsövningar och låda som gällde. Den egna rullen togs som om inget någonsin hade varit annorlunda. Blir man någonsin klok på de små djuren? Tränade sök i Karlsborg på nya figgar också, gick också mycket bra. Skönt, då blir det bara att gasa fram till tävling. Tränade både lydnad, spår och uppletande också när jag var i Karlsborg, det märks som sagt att lilla damen har annat i tankarna... Spåret och uppletandet märks det inte på, men i lydnaden är hon lite frånvarande... Var inne med henne i ett värmevärk också, för att pröva hur hon bar sig åt i miljön, bättre än förväntat, lilla damen följde med mig till både första och andra våningen med gallertrapper och galler golv. På tredje våningen var det inte hon som bangade, utan jag, hm. Inte lätt när man har en matte som inte är godkänd i miljön... *asg* Jag är livrädd för höga höjder.


 Har anmält mig till tävling, i april, då ska mannen och jag till Eskilstuna, han kör skyddset och jag söket. Kul när vi båda kan tävla samtidigt! Då borde damen ha återfått formen efter löp och skendräktighet.  


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Nellan

Publicerad 2008-03-02 08:12:27

Men hallå...varför é mattar å hussar lite puckade? Klart man vill pöka när man är sugen...en så där två gånger om året...ska man då inte få göra det...NÄ tydligen inte:(

Livet é bra orättvist!!

Jag hejar på dig Cola och självklart på mamma Ullis, HYNDA på:)

Slirrisar från Nellan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela