Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Inte kan man vara helt frisk...

Publicerad 2008-03-24 18:35:48 i Allmänt

Något litet, eller ganska stort fel i lilla huvudet på mig måste det vara. Snön fullkomligt vräker ner och jag är hemkommen från en träningsrunda med hundarna. Började dagen med en korgstöt, funkade fint *Jippi* och efter det körde vi lite bevakning i ärm, lilla damen fuskade och gick i både i civilsändandet och bevakningen, men eftersom hon är lite för lydig i skyddset (angenämt problem) så är det nästan så jag blir glad när hon är olydig. Hon är så otroligt lätt att hämta hem, så efter en liten tillsägelse höll hon positionen fint igen. Det är kul att hon börjar tända till ordentligt, trots skendräktigheten. Mannen och jag bestämde i helgen att vi ska köra så mycket skydds som vi kan med Cola och sen kör jag lite på vänner när tillfälle dyker upp. Har köpt en jättefin liten valpärm som jag kan använda och figga själv det jag nu kan göra på mig själv. Tänker inte köra mer med mitt gamla skyddsgäng, inte på ett tag i alla fall. Man ska ha kul nr man tränar hund! Jag figgade för Oska också idag, eller vad man nu ska kalla det, hm...  jag stod och höll i skyddsärmen och hunden bet i alla fall, men när mannen ville köra flykt sa jag faktiskt nej, kanske dumt att massakrera min lilla kropp helt, nu när jag blir Karlsborgsänka igen (mannen åkte ner nu på eftermiddagen) då måste ju kroppen och jag fixa allt här hemma *le* Efter skyddsträningen kom Anna och Erik och vi gick till skogs för att göra uppletande, återigen i össnö, eller vad man nu kallar det när det snöar massor. Anna och Erik ville köra korridor, så då gjorde mannen och jag det också, alltid bra med lite variation! Cola jobbar bra och systematiskt, är lampan tänd är hon alltid hemma, inte som sin storasyster Nadja, där kan det vara lite si och så med den saken. Alla hundarna fick i alla fall leta saker. Sedan gick vi på en promenad och blev översnöade, avslutade förmiddagen med restaurangbesök och thaimat, mums!


Nu är man som sagt Karlsborgsänka igen och hundarna är nöjda, så nu blir det bok, soffa, filt och återstående påskkarameller som gäller...


Har påsklov nästa vecka, håll tummarna för att det är bra väder! På onsdag ska Cola vara terapihund, ska hjälpa en psykolog som hjälper barn med hundfobi, berättar mer när vi varit där.


Ha det gott!

Kennelmamman


PS: Måste gratta alla duktiga ekipage som varit ute och tävlat i helgen, Colas syster fick cert och vinst i rapporten, andra systern blev uppflyttad till IPOII och för att inte tala om Frida som fick över 750p i Norrköping, helt fantastiskt, grattis till er och alla andra duktiga!


Kort från lördagens sökträning
image74

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela