Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Höns

Publicerad 2008-03-03 11:30:38 i Allmänt

Till skillnad mot Colas kennelmamma som ska börja med kampfiskar i stället för hundar *moha* Ska jag utöka mitt hönsbestånd tänkte jag. Har bara 4 gamla skruttiga höns kvar och så gammeltuppen som börjar se horisonten på de sälla jaktmarkerna. En av hönorna är faktiskt 14 år, är inte det väldigt gammalt för att vara höna? Med tanke på att hon har klarat av generationer av både malle och kelpie skulle hon ha en bragdmedalj. Nåja nu till saken, jag har alltid varit fascinerad av svarta höns och nu när jag ska uppdatera min hönsflock skulle jag vilja ha den svarta svenska lantrasen Bohusläns-Dals Svarthöna. Ja, varför köper hon inte det då undrar du nog. Det är det som är problemet, jag hittar ingen som har till försäljning! *gråt* Så nu vänder jag mig till dig kära bloggläsare, vet du någon i detta avlånga land som har rasen och kan undvara några till mig? Hör av dig!!

image70

På hundfronten är det lugnt, äckelvädret fortsätter och fortsätter... Även Nadja har börjat löpa, så nu bor man i "lustans hus" *le* Tikar kan...


I kväll ska vi ha månadstävling på klubben, jag ska vara tävlingsledare i mysvädret *NOT* Vi ska även bjuda på våfflor, får trösta mig med dem, gott, gott!


Ha det!

Kennelmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela