Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

800 grader...

Publicerad 2008-06-01 17:34:25 i Allmänt


Eller kanske inte riktigt lika varmt, men nästan... I dag satt uppflyttningen i alla fall, skönt! 514,75 p och en förstaplacering, 11 starter, fem kom runt söket och två blev uppflyttade, prinsessan hade hjärnsläpp både på krypet och apporteringen, på budföringen stod jag för betygsneddraget. Riktade in henne efter det att jag kopplat loss och åkte ned på en 7:a. På krypet stod domarna och höll i 10:an, tills jag skulle kommendera sitt. Sitt sa jag och lilla hunden tittade på mig som om det var det konstigaste ordet hon någonsin hört. Jag försökte igen, -sitt, hunden tittade på mig igen, å börjar krypa några steg bakåt?? För tredje gången sa jag sitt och fick hjälpa henne med handen! Där rök den 10:an, apporteringen som hon brukar fixa så fint och  jag som har skrytigt så över att hon aldrig tuggar. Jag får nog sluta med det, för idag var det både tugg och totalt hjärnsläpp, när hon hade hämtat apportbocken drog hon sig in mot skuggan , två dk även där, hm. Men jag förstår henne, det var vidrigt varmt på appellplanen. Söket gick riktigt fint, vi fick dubbel 9:a, bla pga lite oavsökt, men det gjorde jag faktiskt med flit, med tanke på värmen. Så i det stora hela får jag vara riktigt nöjd, lydnaden vet jag ju att den sitter i vanliga fall (när det inte är 30 grader varmt i alla fall), och idag funkade söket också, så nu är det bara att gasa.

Nu är det dusch och soffan som gäller!

Ha det så bra!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: mumari

Publicerad 2008-06-01 17:42:04

♥ Tjiho! Kom in till mig och rösta på dagens bild! Ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-06-01 21:22:23

Supergrattis till uppflyttningen:) Tycker att Cola gjorde
en stor bragd som
fixade det i denna värme, duktig liten tjej!

Kram
Lena

Postat av: Mirjam o Coffee

Publicerad 2008-06-02 08:50:51

Grattis till uppflyttningen! Toppen att hon fixade det trots hettan! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela