Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Spår

Publicerad 2008-01-13 18:52:26 i Allmänt

Idag var det faktiskt sol, å så skönt. Jag vill ju som bekant ha snö när det är vinter, men vid väder som idag är det inte helt fel med barmark, man kan ju faktiskt spåra. Första bakspåret i Colas spårkarriär tog hon idag, troligtvis mitt fel då hon var mycket laddad och mer eller mindre sprang ut på upptaget. Ja, jag vet att jag måste hålla igen. Lite tappt hade hon på spåret, vet inte riktigt vad det var i dag. Däremot hade jag lagt spåret över ett stort grävlingsbo, med massor av hål. Där blev hon lite tveksam och kollade ner i vissa hål, men skötte det för övrigt galant.


 Till min stora tröst he, he, (ja, ja skadeglädjen är den rätta) kom husse tillbaka från sitt och Oskas spår och husse var inte glad. Oskas första misslyckade spår! Nåja, vi skyller på att det var något konstigt i markerna i dag *le*. Nadja fick gå "latemansspåret" igen, jag lägger tillbaka pinnarna från Colas spår, och sen får Nadja ta samma spår igen. Första gångerna jag gjorde så hade hon lite problem med att fästa på, men nu funka det riktigt bra, har försökt kolla vilket av mina spår eller kanske Colas hon tar, men jag tror att hon tar mitt första, dvs det jag la ut. Ja, är man lat så är man! Men Nadjas tävlingskarriär är ju över, så huvudsaken att hon får göra något, jag tror faktiskt inte att hon bryr sig om, om hon får ett "begagnat" spår.


Det blev lite lydnad också, trots geggiga planer, gick där det var som minst geggigt, jösses vad Cola var laddad, hur kul som helst, positionen i både friaföljet och krypet var si och så, så nu är det finslipning för vårens tävlingar som gäller!


På torsdag bär det av till Karlsborg, vi ska ha träningshelg för vårt skyddsgäng, har tagit ner Jonas som ska hjälpa oss hela helgen, ska bli jättekul! Massor av "dunka dunka" och en och annan Irish, mums! Rapport kommer efter helgen!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2008-01-13 21:01:55

Att gå latemansspår gör jag ofta åt kocco... har märkt att hon så gott som alltid spårar det första, alltså det jag gick ut... det är bra ohc bekvämt med
må gott

Postat av: Frida & Hundarna

Publicerad 2008-01-14 00:50:46

Jajamän, jag känner oxå igen mig! Athena brukar få ta "latspåren"... Jag tycker att det är perfekt när det inte är "så noga", utan mer frågan om aktivering!
Låter underbart med träningshelg!

Ha det Best! /Frida

Postat av: Anna

Publicerad 2008-01-14 09:46:01

Tror Nadispadis är supernöjd med att få gå ett spår...även om det är ett latisspår :) Jag vill oxå åka till Karlsborg...men jag måste jobba, har ju ingen semester kvar:(

Kul att det gick så bra för Cola!

Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela