Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

5 stygn, dränage och 2000 kr fattigare...

Publicerad 2008-01-14 14:38:11 i Allmänt

Ja, aldrig får man vara riktigt glad. I morse när jag vaknade av den underbara väckarklockan *not* masade jag mig upp, som vanligt kom mina underbara små hundar och var lyckliga över att mamman klev upp ur sängen. Så min vana trogen fick var och en av dem en lite gosstund, innan jag tände lampan. När jag kom till Colas ena sida kändes det så kladdigt, vad är det har du har på dig för äckel hann jag säga innan jag blev iskall och kände igen det kladdiga, sår, det var vad det var. Tände lampan fort som tusan och synade hunden, jo då, ett stort sår på ena sidan hade hon. Först försökte jag intala mig själv att det nog inte var så stort så jag behövde åka in till veterinären, men det var bara ett försvar. Såret var ca 4-5 cm och självklart behövdes det sys. Typiskt, jag som hade redovisning i skolan idag. Nåja, det var bara att bita i det sura äpplet, vänta till veterinären öppnade kl 7 och ringa. Jo då, det var bara att komma in. Å som sagt 5 stygn, dränage och 2000 kr fattigare *snyft*, jag som skulle hårdträna hela helgen, *gråt* . Å stackars Cola, dumstrut och ont, jag vet inte hur hon har gjort illa sig. Mannen släppte ut hundarna innan han åkte på morgonen, förmodligen har hon fastnat i något, för såret var inte djupt tack och lov. Mallenutterna är ju inte speciellt kända för att ta det lugnt som ni vet. Nu är hon så illa tvungen, idag går det ju bra, då är hon trött efter sövningen, men i morgon och övermorgon... någon som har lite plegasil? *skämt* .


Ha det gott!


En ledsen kennelmamma

image59

Kommentarer

Postat av: Kennelmamman

Publicerad 2008-01-14 14:54:41

Måste bara passa på att skryta lite i all bedrövelse, glömde det när jag skrev i bloggen. Både veterinär och sköterska tyckte att det var så roligt att träffa på en belgare som kom självmant och hälsade och de tyckte Cola både var snygg och trevlig! De sa att det inte är ofta en trevlig belgare kommer in, lite skrämmande, men samtidigt kul att vi kan visa dem att det finns många mycket trevliga också! Dutti vovve!
Kennelmamman

Postat av: Nelly & Ojja

Publicerad 2008-01-14 17:27:22

Usch...stort sår å gå med tratt...INTE roligt:( Stackars dig, säg åt matte att du måste få nåt smarrig eftersom det är synd om dig!!!

Slirrisar från oss!

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-01-14 21:05:31

Stackars lilla Cola, tur att det inte var värre! Ja ibland går det fort, men tur att dom repar sig så snabbt!

Kram
Lena

Postat av: kats

Publicerad 2008-01-16 17:29:16

Men oj oj vad himla tråkigt... stackars cola...

klart man måste skryta när man får så fina vitsord...
krama henne lite extra från oss i byn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela