Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Träningshelg, igen...

Publicerad 2008-02-11 15:12:19 i Allmänt

Åter hemma igen, efter ytterligare en mycket trevlig träningshelg i Karlsborg, trevliga människor, hundträning hela dagarna, bastu och kanske en och annan Cider på kvällskvisten, ja, vad mer av livet kan man begära? Det ska vara att man orkar vara uppe lite längre på natten då... *le*. Bara att inse att man inte längre är 20 och kan pladdra hela natten.  01.30 är sent för en medelålders kvinna som jag...*asg* Det fick till konsekvent att jag inte var allt för alert på söndagens sökträning *le*


Hundträningen gick riktigt bra, körde sök både lördag och söndag, Cola gick bra båda dagarna. Körde lite dunka dunka också, Cola stötte i korgen för första gången på torsdagskvällen och det gick riktigt bra, på lördagen gick det mindre bra *morr* Nåja, så är det i hundträningens värld, bara att ta nya tag. Transporterna och civilsändandet funkar riktigt bra däremot, grunderna börjar som sagt sitta, bita, släppa, bevaka, bita släppa, bevaka... Bara det där med korgen kvar då, hm.


Söndagen avslutades med kommenderad lydnad (vilket var x månader sedan...)

Lilla damen gjorde vad hon skulle, men ack så trött, inte lätt att ligga på topp hela helgen när man är liten malleflicka... Avslutade helgen med ett uppletande innan jag åkte hem idag, (skulle ha åkt på en föreläsning, men konstigt nog hann jag inte, uppletandeträning måste ju vara viktigare, eller hur, hm) hurra, gick kanon, som ett skolexempel!


Kameran var som vanligt med, men återigen blir det inte så bra bilder när den ligger kvar i bilen *morr* att jag aldrig lär mig. Däremot får ni se mamma Ullis in action när hon letar reda på blod för mitt experiment som jag ska göra till skolan.

image67

Tack snälla alla ni som gjorde helgen så trevlig!


Ha det gott

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anna & Erik

Publicerad 2008-02-11 17:47:57

Tack tack för en underbar helg! Det är som vanligt så himla trevligt attt få komma till Karslborg å träna och träffa en massa trevliga människor:) Tack för att ni fixar såna trevliga helger lite då och då!!!

Kramar från oss och hundarna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela