Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Valp och julgran...

Publicerad 2008-12-22 19:45:07 i Allmänt


Är ingen bra kombination. Klädde granen idag och Phila blev jättelycklig, en jättestor kampleksak full av bollar till henne!! E de redan julafton?? Nu har hon och jag inte riktigt samma åsikter om det där med varför julgranen ska stå där den gör. Phila tycker att jag är otroligt fånig, å ja, kanske jag är det? För visst är det en knasig sed att släpa in ett helt träd och fylla med massa saker?? Jag funderar på att sätta kompostgaller runt julgranen, är det snyggt?? Hm...  


Ja, det där med att säga till lillstumpa, det är inte helt lätt, hon har ett otroligt humör och blir skitförbannad när man säger åt henne å hon inte får göra som hon vill, å inte tar hon åt sig när vi pratar lite heller, *suck*. Ja, som sagt, henne har jag fått för mina synder... Hon är "en riktig" mallevalp, sattyg hela tiden... Men jag tycker faktiskt att det är ganska skönt (påminn mig om ett halvår när jag står och sliter i mitt hår...) det betyder ju att det finns lite resurser i damen, å det är ju det jag vill ha.


Nadja är dock inte lika förtjust, men tror du Phila bryr sig om det??  Stackars Nadja!

Snart är det jul och tjejerna och mamma tillsammans med man kommer hit, jag lääääängtar!!


God jul!!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2008-12-22 20:56:44

Har du kollat så det inte finns ekorrar i granen? Man har ju sett på julafton hur det går till då!

Liknar inte Pluto en malle lite? :-) (Hukar mig redan, men kunde inte låta bli)

Ha en riktigt god jul och gott nytt år i ert nya hus.

Postat av: dottern helene

Publicerad 2008-12-23 12:48:15

Syster å jag längtar också!



puss å kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela