Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Spår mm

Publicerad 2008-12-30 14:42:38 i Allmänt

I går spårade Phila, eller vad man nu ska kalla det. Hon fattade inte så mycket, så idag gjorde vi om det. När hon väl förstod och tog ner näsan kom det en jättestor och farlig sten i skogen faktiskt, hm... Hon raggade och smög, men fortsatte, men glömde av spåret. Vi gick bort en bit och då tog hon upp det igen. Vi ska pröva igen i morgon. Jag hör till dem som spontanspårar helt utan hjälper med mina valpar, jag vet att många använder sig av godis o dyl, men jag gör det inte. Ju fler hjälpmedel som jag har vid inlärning, ju fler ska bort. Alla sätt är bra, bara de fungerar och jag tror på mitt. Har spontanspårat med alla mina hundar och det har funkat fint, bara man har tålamod i början innan poletten trillar ner, sen brukar det funka fint.

Vi har även varit på miljöträning, i går var vi i Tibro och i dag i Karlsborg på en liten runda. Phila blir överlycklig och vill fram till alla hon möter och förstår inte alls varför en del inte bryr sig om henne, är inte alla människor hundälskare?? I morgon ska Phila få vindmarkering i söket, ja, vi ska träna på nyårsafton! Mamma säger att det är tur att mannen och jag är lika tokiga, vad kan hon mena med det tro??

Sänder en tanke till Ulrika som beslutat sig för att lämna tillbaka sin schäfervalp idag pga medfödda fel, du gör rätt men det gör inte mindre ont för det! Tänker på dig!!

Fick sms av en husse igår, han är så nöjd med "Dunderklumpen" och det gör en kennelmamma så glad, hoppas att alla valparna fortsätter att visa vad de gör idag, då blir vi farliga...

Dagens citat av  Oscar Wilde: Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!

GOTT NYTT ÅR!!
Ha det gott!
Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2008-12-31 11:31:53

Ja det var ett bra ordspråk.



Förstår att det är jobbigt när ungarna åker, spelar ingen roll hur stor de än är ... å att man valt själv... spelar ingen roll alls... jobbigt...



sänder en nyårs kram och önskar er allt gott...

kramar om

kats

Postat av: Mirjam

Publicerad 2008-12-31 16:33:38

Jag tror också på spontanspår för valpar! :) Lilla Phila är kanske inte helt mogen för spåret än, men det kommer!



Vacker vinterbild på Spethult!

Gott nytt år önskar vi ifrån Lund.

Mirjam och Patrick

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela