Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Nu drar det ihop sig

Publicerad 2008-12-09 10:18:43 i Allmänt


I morgon bär det av till Spethult, blandade känslor, ena sekunden gråter jag och andra sekunden ska det bli spännande. Jag har alltid bott här i Stockholmstrakten, alla mina släktingar är också från Stockholm. Flyttfirman kommer i morgon och jag packar in katt, valp och Nadja i Volvon och åker, det kommer kännas mycket märkligt, skräckblandad förtjusning. Men det känns nog bättre när jag väl är nere. Det som klart är jobbigast är att mina tonårstjejer inte följer med, det känns otroligt tungt att lämna dem här uppe, men båda går i gymnasiet så jag förstår att de vill bo kvar, å hur många tonåringar vill flytta till Karlsborg??  Men de har alltid bott med mig och jag kommer att sakna dem något oerhört. Att lämna vänner och klubbkompisar är också jobbigt, samtidigt som det blir ett nytt kapitel i mitt liv.


Var i Karlsborg i torsdags och åt julbord på Idas brygga, mums! 20 sorters olika sill! Passar mig perfekt, jag som bara äter sillen, laxen och efterrätten på julbordet. I helgen blir det julmat igen, men då blir det knytis tillsammans med goda vänner från spridda delar av landet, det ska bli mycke trevligt att träffa dem och träna lite hund, ja en å annan cider och bastu lär det också bli, det behöver jag nu!


Få se hur mycket blogg det hinns med att skriva framöver har ju lite att göra... renovera hus, packa upp, söka jobb, träna valp, vuxna hundar som ska ha sitt, skriva klart uppsats m m *suck* Har i alla fall hunnit med att lära lillsnorpan sitta och ge vacker tass, å så miljötränade vi på Granngården i helgen, hon charmade alla!


Nej, nu har jag faktiskt inte tid med det här längre, måste fixa för morgondagen...

Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-09 20:27:44

Det blir säkert bra ska du se med flytten och allt:)! Tack för grattiset! Ska bli jätte roligt att få träffa bebisarna:)! Syns snart:)!

Postat av: Christer Mona och de Grå

Publicerad 2008-12-10 16:22:05

Det blir nog bra till slut. Det löste sig ju med det "gamla" huset till slut. Stort lycka till framöver! Kommer sakna "tanten" som säger till mig :-)

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-12-10 19:38:14

Jag förstår dig måste vara skitjobbigt, men ni flyttar ju inte till världens ände! Det kommer att bli helt kanonbra, bara träffa den man är gift med varje dag de´ du:)



Skall bli underbart kul att träffas i helgen och träna en massa och dricka lite glögg:)

Kram

Postat av: rebecca&salsa

Publicerad 2008-12-12 19:28:39

Halloj!

Det kommer bli hur bra som helst! Ha en riktigt trevlig helg,



kramar från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela