Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

kartoner, kartonger...

Publicerad 2008-12-18 10:22:24 i Allmänt

Nu ska jag ta mig tid och äntligen skriva några rader. Här känns det som vi inte gör så mycket annat än att packa upp kartonger. Usch vad prylar man har!


I helgen hade vi en liten träningshelg, eller som Lena sa, 80% umgänge och 20 % träning, fast för mig blev det ännu mindre träning... Det var  mycket trevligt och mycket gott då vi åt det gemensamma julbordet, alla hade med sig något och Mr P gjorde äggost. Jag trodde att han skämtade när han sa att han skulle göra det, men det är tydligen en tradition från Bohuslän, gott var det i alla fall tillsammans med jordgubbssylt.  Nästa miniläger kanske Phila och jag kan vara med och träna lite.


Har hunnit utforskat omgivningen lite också, bland annat hittade jag inte hem efter att ha varit på en handelsträdgård och köpt lite julblommor, fick ringa till Pelle och få en vägbeskrivning hem *asg* Var och köpte lite gardintyg i går, ja det var väl inte så konstigt. Det komiska är att jag har letat och letat Stockholm runt för att hitta ett passande tyg till köket, nu hittades det ett perfekt tyg till humant pris i en pytteliten håla mellan Tibro och Mariestad!! Det fanns hur mycket fint tyg som helst!! Så nu sitter det köksgardiner uppe, genast blir det lite mer ombonat!


Tyvärr blir det hundarna som blir lidande i allt uppackande och fixande, men de överlever säkert det. Vi går på promenader i de fina skogarna runt om här, men det blir inte så mycket träning. Phila växer och frodas, hade lite växtverk ett tag, men efter lite Rimadyl är den borta tack och lov. Jag får ju panik när hunden börjar halta!! Annars är hon mest just nu, är och gör sattyg!! Varför är allt det som de inte får ta så mycket roligare än det som får tas?? En hel låda med leksaker har hon, men det är inte nog! Jag behöver inte vara orolig att det saknas kamp i alla fall! Det är skönt, damen har humör också, men är hyfsat lätt att bryta, men åsikter har hon om både det ena och andra... *suck* (det är lite kul också, för som mannen säger när jag suckar som mest. - det är ju det där du vill ha!!, ingen sympati där inte!)


Nej, nu lyser solen, så nu ska jag gå ut i trollskogen på promenad!


Ha det gott, å God Jul!!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2008-12-18 20:46:23

Det e klart att det är roligare att ta det man inte får!! Har just haft en diskution med Philler om en papegoja som inte e hennes, gav henne sin bläckfisk, några minuter senare ligger hon där med papegojan..... TÅLAMOD,TÅLAMOD.

Men Philler har också lärt sig några saker. Sitt,vacker tass och loss(så duktig och kampa och släpper på loss:))

Hon e riktig go min tjej :)

Postat av: kats

Publicerad 2008-12-22 19:31:50

Usch så jobbigt att flytta med allt det innebär...

Men så spännande också..

Försök å ha en så lugn och skön helg som möjligt... GOD JUL från

kats, krutov och kocco

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela