Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Väder...

Publicerad 2008-08-06 17:11:38 i Allmänt

Ja nu kan man gnälla över att det regnat hela tiden, det är ju fantastiskt att vädret aldrig är lagom här i landet, vad skulle vi annars gnälla över?


I lördags var vi på bröllop och sedan bar det av till Karlsborg för att träffa alla på Lindjaxlägret. När vi kom var alla i trevlig feststämning och Sverkers gitarr kom fram och som vanligt är man jätteduktig på att sjunga efter ett par cider... hm. Kul att träffa dem alla igen!! Blev inte så mycket tränat, la lite spår och harvade lite framåtsändande med Oska, polletten börjar trilla ner å nu har husse tagit över igen. Hoppas nu att de får till det.


Kom hem i måndags, (fuskade lite med jobbet, tsss) Nu var det inte planerat så, men min skjuts som jag skulle åka hem med från Karlsborg i söndags kväll hade fått ett infall och åkt till annan ort, å glömt att jag skulle ha åkt med hem... hm. Glömma mig?? *le* Nåja, det löste sig, jag åkte tåg hem och fick en extra dag i Karlsborg. Hundarna är så duktiga när jag åker med dem!


Tränade lite sök igår, gjorde bara skojiga markeringsövningar i förhoppning att prinsessan ska börja tänka figurant igen. Funkade ganska bra, men jag tror att jag väntar med tävling så det inte blir tokigt. Tror att jag ska tävla hkl spår i höst, sen blir det nog inte så mycket mer tävlande för mig under hösten. Huset blir ju förhoppningsvis fullt av småfötter i september, å dessa små varelser kan sysselsätta en kennelmamma *le*!!


Ha det gott!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2008-08-07 23:09:45

Trevligt att träffas på lägret! Bäst att passa på att träna nu innan predatorerna(förhoppningsvis)anländer:)! Piskan behövde vi ju inte som tur var...herregud han kan sin sak! Erfaren riddare:)!

Postat av: Lena,Asic & NCeta

Publicerad 2008-08-10 21:01:38

Ja du underbart med semester, skiter faktiskt i om det regnar hela tiden:) Nu skall Ceta sättas igång ordentligt inför höstens bravader. Tycker oxå det är jättesynd att det är så himla långt, men förhoppningsvis blir det närmare snart:)

Pratade en tjej som tävla i sök i Karlsborg och hennes hund hade blivit rädd för tre stockar som en bit in i banan:)) Det var nog något mystiskt med dom. Syns snart i Västerås, synd att mannen vann:( men någon gång får dom väl göra det oxå:)

Kram

Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela