Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Hurra hurra!!

Publicerad 2007-09-24 10:01:12 i Allmänt

image39
SLCH SBCH TJ Räddning Foggens Niklas

Massor av grattis till Crille och Nicko som blev BRUKSCHAMPION i går!! Hur kul som helst, och som om det inte vore nog med framgångar för kennelmamman, så tog Orka och Ulrika ett andra cert i går, även de på G för SBCH! Jag blir så otroligt glad och stolt över att ha er som valpköpare!  Borde ha skrivit och grattat igår, men tanten börjar bli gammal. Efter att ha gått upp 04.15 slocknade hon i soffan efter att ha varit supporter hela dagen, för att sedan förflytta sig till sängen 08.20!!


Husse och Oska och Anna och Nelly var också ute på tävlingsbanorna i går. Nelly var i sitt esse i går, det där med ADHD, är nog inte helt osannolikt *hi hi* Någon som har lite amfetamin? Jag vet att det INTE är kul att var på plan när hunden kör sitt eget race, men det är väldigt kul att stå utanför! (förlåt Anna) Husse gick det ganska bra för, han kom tvåa men inget cert, det var det där med lydnaden igen *hm* . Nåja, det går åt rätt håll i alla fall, och det där med lydnadsslipning är nu inte husses grej, och vill man nu inte ta hjälp av sin hustru *asg* så blir det som de blir. He he. Nej, det är inte så illa, vi har bara lite olika mål och metoder ibland.


Cola gjorde illa sig i går, jag får panik. Tar ut hunden och hon haltar!! Tur att ha en man i de lägena som kan ta ner mig på jorden igen. Cola hade ett sår precis på höger bakknä, i går var hon mycket berörd av det, idag märks det inte! Tack och lov! Hunden kanske inte behöver dö då? *skämt*.


Kennnelmamman

Kommentarer

Postat av: Anna & Nelly

Publicerad 2007-09-25 07:57:51

Kan väl säga som så att jag roligare har jag vart med om...Så nu ska här smidas medan stålet är varmt *hehe*, beter hon sig så igen då blir det inte roligt....
Det är väl som man säger, bara att bjuda på showen och sen bryta ihop och komma igen!
Kul att vi kunde göra några glada i alla fall :)
Kramelikram

Postat av: Lena, Asic & NCeta

Publicerad 2007-09-30 18:52:55

Jippy, jag har fixat det så nu kan jag skriva i din blogg:)
Hoppas allt är bra med Er och dom små hundarna! Syns i Novemberg
Kram
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela