Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Häcken full

Publicerad 2007-10-12 14:52:21 i Allmänt

Hela tiden, jag hinner inte ens skriva blogg. Nåja, nu ska jag ta mig några minuter i alla fall ( borde plugga, har tenta på onsdag...) Borde även vara hemma måndag och tisdag och plugga, men då ska jag till Karlsborg och titta på några L-tester, det är ju viktigt *le*

image42
Quattro på fasttagandet!


Satt och tittade på bilderna efter söndagens skyddstävling och konstaterade att debatten om malle kontra schäfer är ganska onödig, en bra hund är en bra hund oavsett ras tycker jag. Sedan finns det ju vissa egenskaper hos vissa raser som man fastnar för. Men det slog mig att schäferfolket kanske ska tänka till ordentligt med tanke på alla dessa ryggar som går sönder, Quattro som tävlade i söndags och snart är 9 år och fortfarande tävlar elitskydds, borde inte han gå i avel? Han är ju hur fräsch som helst, är inte det en bra avelshanne? Hörde att en av schäferkennlarna inte ville använda honom i avel, för hans ena öra låg lite fel!? Jamen hallå!


Husse saknade poäng på lydnaden, igen, har ni kanske hört det förut? Så nu är det lydnadsträning hela hösten och vintern som gäller, det går inte att missa så mycket på lydnaden, vilket t o m husse har kommit på, får han till lydnaden till våren blir de farliga.

image41

Här kan man snacka om fullbett! Nelly och Anna in action!


Nadja mår tyvärr inte så bra, hon har ont och äter Rimadyl, förbannade fästingar! Så länge hon är pigg och glad får hon hänga med, men hon är inte sig riktigt lik. Känns konstigt att hon som var så vansinnigt livlig, numera är som vilken vovve som helst, det gör mig lessen.


Cola och jag håller på att få till söket, har anmält mig till tävling, *gulp* men får se om vi hinner klart. Lydnaden sitter som en smäck, så det är själva markeringsbiten jag är orolig för eftersom jag precis kört över henne på rulle. Vi får se hur det går. Skyddsbiten går bättre och bättre, har avancerat lite även där, börjar köra transporter och bevakningar, bevakningarna har hon helt naturligt och lägger sig snabbt ner och söker ögonkontakt, det är bra! Transporten var inte heller något större problem, trodde hon skulle hålla kontakten med mig, men icke, full fokus på figgen! Hon har verkligen kommit på sista tiden och det är så roligt, hade mina tvivel ett tag, men nu är det bara kul att träna, full rulle. Tränade lydnad en stund i går kväll, i spöregn (då menar jag spöregn!) för att se hur hon reagerade, inte brydde hon sig om det, full fart bara, hon till och med kröp som vanligt, hur kul som helst! Det går inte ett träningspass numera utan att man får skratta åt henne, hon är ett charmtroll! Har döpt om henne från Coola Cola, till Cola karamell!


Nej, nu måste jag nog ta tag i pluggandet, eller kanske inte, för snart kommer husse hem och då måste man ju umgås *le*.


Ha det gott i höstrusket!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Nellansnällan

Publicerad 2007-10-18 09:45:40

Visst tog jag ett fint fullbet *hehe* å skötte mig bra efteråt :)

Tänkte bara tala om att jag mår ganska bra nu efter omständigheterna...igår kväll så piggade jag på mig rejält och kastade i mig maten...men den här förbannade struten jag har på mig...vad ska den vara bra för :(

Slirrisar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela