Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Uppflyttning...

Publicerad 2007-05-06 17:25:02 i Allmänt

Appellklasspersen är över! Idag blev Cola uppflyttad till lägre! Jag hatar appellklass, inte för det är så speciellt med det, utan för platsliggningen! Vad händer i dag på platsliggningen? Självklart reser sig hunden bredvid Cola strax efter det att vi har vänt oss om! Jag får hjärtstillestånd på sådant. Jag har någon slags fobi på att mina hundar ska bli påhoppade på platsliggningen, och appellklass är ju inte direkt känd för att ha säkra hundar. Men vet ni vad lilla pärlan gjorde? När hunden reste sig, fick hon mycket lång hals, tittade på de andra hundarna för att få bekräftelse och undrade nog om hon också skulle gå upp. Efter en liten stund halvsatte hon sig upp, en hundradels sekund, min puls blev då 300! Men i stället för att gå upp la hon sig igen! Det blir jag otroligt glad över 9,25 i betyg för det, det borde varit 12! På spåret jobbade hon bra i halvstormen, hon fick neddrag för hon slog i vinkeln, hm det är domaren som dömer, men jag tycke hon jobbade bra, 8 på spåret. I lydnaden märktes det mest att lilla damen inte riktigt är mogen för detta. Hon tittar sig förundrat omkring och är fascinerad över allt som händer runt omkring, min lilla filosof. Budföringen gick bra, höll på att skratta ihjäl mig bara, hela hennes rörelseschema är fortfarande som en valp! Nu ska ärtan få vila och mogna på sig för att citera kennelmamman.

 
Nu är det bara en fobisak kvar, nämligen höftledsröntgen, men eftersom de är så besatta med dopingpratet nu, kanske jag får vänta till efter MH:t, så att man inte åker dit för doping, det är ju tydligen 28 dagars karens på sovmedlet. Ska ringa till veterinären och fråga vad som gäller. Nu är det bara att gasa upp henne i skyddset, för mognar hon bara på sig lite blir vi farliga!
Nu ska jag ut i solen igen och fixa lite på tomten, så att hundarna har något att gräva i ;-)

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Lena, Asic & N Ceta

Publicerad 2007-05-06 19:17:10

JÄTTEGRATTIS till uppflyttningen!!

Duktig liten Cola som låg kvar helt underbart.

Passar på att banta innan lägret:)
Kram
Lena

Postat av: Pia & Wildah

Publicerad 2007-05-06 20:56:40

" Grattis " Syrran !
Vad roligt att det ändå gick så bra.
Vet hur det är att ha en tittig hund :-)
Syster W gör likadant, tittar på allt o alla
men följer ändå med i linförighet.
Nosar i backen och tittar runt omkring när det är
platsliggning, hehehe !
Hoppas vi ses !
Om inte på Mh så kanske det blir på " lägret "
Ha det gott !
Pia & Wildah

Postat av: Frida

Publicerad 2007-05-06 21:03:41

GRATTIS !!!! Fasiken vad duktigt att hon lade sig ned igen, känner igen att pulsen stiger i raketfart under platsen... Jag skulle oxå tävlat apell idag, men efter övervägande insåg jag att vi inte är klara ännu, min tös får mogna ett tag till ;) Vi ses snart, grattis igen ! /Frida & CC

Postat av: Polishunden HUND

Publicerad 2007-05-07 11:39:48

Kan bara säga grattis!!!!

Postat av: Anna & Erik

Publicerad 2007-05-07 13:36:40

Himla bra jobbat!! Dutti liten hund som låg kvar fast den närmast reste sig upp:)

Nu får vi andra nåt att bita i.

Kram

Postat av: Gunnar & Chili

Publicerad 2007-05-08 10:56:44

Imponerande med platsen! Och jätteroligt att vi blev uppflyttade! Jag fick Chilis resultat på HD/AD i fredags, HD A/B och AD UA...
Många många grattisar igen!
Gunnar & Chili

Postat av: Emma Willblad

Publicerad 2007-05-08 11:52:16

Grattis grattis, roligt att det går så bra för er på tävlingsfronten med era hundar... Bimbo ska ut och tävla lite här framöver, håll tummarna!

Kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2007-05-09 10:33:06

Nämen grattis Kerstin!

Du är inte ensam om att fly viktiga läsning, just nu borde jag verkligen läsa "Teorier om en skola för alla" eller vad den nu heter, men jag skyller på motivationsbrist. Det är ju så mycket roligare att läsa om framgångar på tävlingsbanorna. ;)

Vi ses om några timmar, pigga och glada för att lyssna på Birgit!

Mvh studiekamraten Lisa

Postat av: Magnus & Eva

Publicerad 2007-05-09 11:09:50

Ett jättegrattis till uppflyttningen önskar vi i Sundsvall!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela