Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Träningshelg

Publicerad 2007-03-12 10:13:57 i Allmänt

 

Väl hemkommen från Karlsborg och en mycket trevlig träningshelg inser jag att det är mycket trevligt att vara borta! När jag kom hem i går kväll tänkte jag ta det lugnt och läsa lite litteratur som skulle ha varit läst i helgen *hm*. Nåja, med tanke på att hundarna var helt slut när vi åkte hem så skulle nog de sova sött. Så jag satt på en tvättmaskin och satte mig till ro. I två sekunder, tvättmaskinen lät så konstigt, och så snurrade den inte, ska det vara så? Slut på lugn och ro och eftersom jag är en bra kvinna J reder jag mig själv, ut i tvättstugan för att fixa tvättmaskin, vatten över hela golvet och ett fasligt meckande och många censurerade ord. Nu funkar tvättmaskinen! De ?trötta? hundarna då? Hur gick det med dem? Ja, eftersom det är mallenutter vi har att göra med så var hemresan på 3,5 timmar alldeles för mycket att sova på, så inte f.n var de trötta när vi kom hem! Nåja, stärkt av all träning i helgen ska vi fortsätta i kväll och putsa vidare i skyddset på lille damen. Lydnaden går också mycket bra, det är bara hoppet som är svårt? har mamman sagt att man ska sitta fot framför hoppet, ska man väl inte hoppa tycker Cola. Men lite finputs till så går det nog också, apporteringen är också klar *jippi* INGET TUGG! Ja, vad är det med det då, kanske du tänker, men har man sådana beiga hundar så förstår du nog vad jag menar?

 

Hälsningar från en kennelmamma som önskar sig lika mycket spårmarker hemma som i Karlsborg!

Kommentarer

Postat av: Lena, Asic & N Ceta

Publicerad 2007-03-13 18:33:27

Ha ha känner igen det där med hoppet och då även det där med apporteringar men det blir bättre.

Skulle oxå önska att vi hade Karlsborg utanför knutarna.
Kram
Lena

Postat av: Polishunden HUND

Publicerad 2007-03-29 15:57:06

Jasså ni e o tjuvtränar!!!! O ja som har fullt sjå med att sätta igång Matte för hon har varit lat hela vintern!!!

Vov o vift från Polishunden HUND

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela