Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Spårhunden...

Publicerad 2007-03-28 10:22:48 i Allmänt

Måste bara skriva några rader och berätta om Colas spår i går. Lyckades med konststycket att korsa någon annans spår (såg snitslar och pinnar) när jag la ut spåret. Lat som man är och eftersom jag ju redan förstört för den andre innan jag kom på att det låg ett spår där, fortsatte jag med tanken att det kan ju vara bra att se hur lilla damen löser detta. Löste det gjorde hon med bravur, både överkorsningarna och spetsvinkeln. På slutet var hon bra trött, orkade knappt markera slutet. Kul, kul! Lydnaden börjar som sagt också gå framåt med stormsteg, det går bättre och bättre för varje dag. Nu kan hon hoppa ut på kommando, hm, svårt moment faktiskt *le* Nu är det bara finjusteringar, så sitter lydnaden som en smäck! Hoppas bara att vi kommer med på anmälda tävlingar.

Nu ska jag ut i vårsolen en stund, för att sedan sätta mig i en föreläsningssal *suck*

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-28 18:34:22

Tack för dom tröstande orden! Skönt att höra att fler "bjuder" på sig själva. Men som du säjer man kommer igen (det är lätt att tänka så när man sitter i ett hotellrum i Budapest och smuttar på ett glas rött). Lycka till nu med tävlandet, jag håller stenkoll på din sida.
Kram
Lena

Postat av: Gunvor

Publicerad 2007-03-29 20:46:39

Visst är det härligt med VÅR!! Men vad långhårig du blivit? Aldrig sett dig med så långt hår, kände knappt igen dig...Ha,ha...Vill du vara "modern" eller...Tycker i alla fall du ser ung ut, fasst det är du ju...

Postat av: Gunnar & Chili

Publicerad 2007-03-30 18:14:08

Hej på er!
Kontakt och position ser väldigt bra ut och dessutom fungerar ju spåret bra! Lycka till på tävlingen!
Hälsningar
Gunnar & Chili

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela