Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Snart blir det tävling...

Publicerad 2007-03-25 19:15:07 i Allmänt

Jag har anmält till appellklass med Cola *gulp* Få se om vi kommer med. Nu går hon riktigt bra på lydnaden, kul, kul. Men fortfarande är det lite si och så med hjärnan på den lilla hunden. Det märks att hon fortfarande är ung, man kan inte tro att hon fyllt ett år. Skrattade åt henne i går då vi körde budföring. Helt plötsligt slutar hon att springa och tittar upp i skyn, där flög det fåglar som man måste titta på, hm. Ja, ja det går åt rätt håll i alla fall.

Ett STORT grattis till Ulrika och Orka som blev uppflyttade till hkl sök i dag! Mycket bra jobbat!
Idag blev det helt plötsligt vår, jippi! Hoppas att det nu torkar upp lite på planerna så man kan vara ute och köra skyddset. Visst är det skönt att ha ridhuset, men för mig blir det två timmars resväg varje måndag, och det kan ju vara skönt att slippa, plus att det är mycket skönare att vara ute när vädret så tillåter. Har anmält mig till lägre spår hemma med Oska, husse ska döma på annan klubb, så då passar jag på att låna hunden och tävla lite, vadå har jag tävlingsabstinens?? Ja det har jag faktiskt. Men snart är det Colas tur?

Kennelmamman
179877-5

 

 Dagens lydnadspass blev förevigat, å du kennelpappan Glenn, ser du att jag är en duktig valpköpare och gör som du sagt?;)

Kommentarer

Postat av: Anna å Dengilidengan

Publicerad 2007-03-26 08:56:15

ååååå vilken härlig bild...Jätte fin! Vi ska hålla tummar å klor för er när ni tävlar!
Vill läsa mer om alla bra tips ni har fått från tränings helgen *ler* skulle behöva några! *urk* va inte lydnaden fungerar just nu...:( Men nkonstigt nog så fungerar skyddet ;) man blir inte riktigt klok på våra mallisnuttisar...
Kram Anna å Dengilidengan å Gulligullan *hihihih* Nu är Gullan min!

Postat av: Lena

Publicerad 2007-03-26 10:45:36

Vilken fin bild!! Ser mycket lovande ut!!!!
Såg att du planerar att tävla snart, och du tycker att jag är modig!!!!! (röntgen).
Lycka till!!!
Hälsningar Lena

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-26 10:47:46

Försöker igen.
Lena

Postat av: Mia

Publicerad 2007-03-28 11:45:45

Se där ja:) nu börjar det se riktigt tjsigt ut, när mamma inte "ber" lilla cola;) heh.....
Gasen i botten Kerstin så fixar ni uppflytt.
/Mia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela