Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Hälsingland

Publicerad 2007-07-31 14:28:20 i Allmänt

Så var då ytterligare ett läger avklarat, det är med vemod för nu finns det inga läger att se fram emot, bara höst och elände. Nej så illa är det inte, men sommaren har alltid en förmåga att försvinna för snabbt. I vilket fall som helst hade vi det mycket trevligt i hälsingeskogarna. Mycket nyttigt med nya skogsmarker, Cola träffade på björn på två av sina spår, ja vi såg den inte, men på ena spåret såg jag bajset och andra hade den buffat runt i marken. Första spåret med björnbajs i slutade snabbt för Colas del när hon kände björnlukten, hon la av helt och blev lika låg som en tax. Jag gick av och frågade spårläggaren var hon lagt slutet, tog lilla rädda vovven och gick in i skogen igen för att hitta spåret. Cola gick bakom benen på mig och tycktes säga:

?        du är inte klok mamman, det är farligt i den här skogen.

Men hon letade i alla fall reda på spåret och vi hittade slutet. Andra gången gick det lite bättre, då la hon av en stund, men tog upp det igen. Nåja, jag kan inte påstå att jag var så kaxig, har full förståelse för att det finns rädsla för björnen, den är ju trots allt ganska stor och en aning starkare än oss. *le*

Mycket spårande har det blivit, Nadja och Karlson fick bland annat ett parallellspår med virrvarr, med två knutar. Båda löste det galant! Kul när man tar sig tid för att göra lite annorlunda spår, både hundar och förare tänder till.

 

Vi lekte lite lekar på lägret också, bland annat hela havet stormar med hund! Ja, och vilken ras tror ni vann? Jag kan säga att det inte var kelpie, utan en beige, he he. Vi spelade även 21, 52 uppletandesaker med varsitt spelkort påtejpat, sen fick man låta hunden hämta saker tills man var nöjd med summan man hade fått, inte heller denna lek vanns av en kelpie, gissa om det var en beige? he he.  Kul lekar och tack Eije och Gunilla för att vi fick nästla oss in trots avsaknad av kelpie. Har bilder i kameran, men eftersom jag sitter på jobbet och skriver blogg, ja jag vet, men man får väl fuska lite ibland? Som sagt bilder kommer när jag kommer hem.

Ha det gott, i morgon är det augusti. *snyft*

Kennelmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela